Hej.
Et enkelt spørgsmål... Er det ok at have nøtrikken på indersiden af akvariet tænker på tankgenneføringerne. i pvc. hvad er de garvet reefers mening?
Det bliver tæt, så længe du har møtrik og nylon skive på samme side af glasset. Eller rettere, at du holder gummipakningen på selve gennemføringens side..
Har selv gjort som du forslår - hvilket er lidt bøvlet for tilspænding. Men det er så til gengæld muligt at løfte akvariet af intakt rørføring, hvis det skal flyttes.
Yep det var også min tanke Peder. for min sump og vand dunke bliver over hianden i en porsa reol og der er ikke plads til at sætte dem op med fittings i.
Jeg har møtrikken indvendigt på det ene akvarie jeg har. Og rør indsat invendigt på begge sider. Og så yderligere en muffe på ydersiden, så det kan skilles ad, plus det kan skilles af uden at jeg har problemer med muffen. Som vist på opstillingen på dette billede (hvor røret mellem muffe og rørgennemføring dog er lige lovlig lang).
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2