Jeg er ved at bygge nyt bord med custom akvarie på. Det er jo sjovt, men jeg vil så gerne undgå at skulle lave det om 42 gange og til sidst give op. Alle råd modtages med glæde! Lige nu er der primært et spørgsmål:
Plads bag akvarie og ind til mur. Hvor meget?
Bord kan ses fra 3 sider, og derfor vil jeg forsøge at minimere pladsen - især da det kan give et par cm akvarie ekstra. Jeg vil skære plads til ledninger (cirkulation og lys eks.), og lade bordpladen gå helt ind til muren. Måske lige et par mm plads og silikonefuge resten af vejen, da jeg er nervøs for ræsonans.
Men hvordan har I sikret, at I vil kunne få alle typer kabler ned bag akvariet og ned i sumpen? Og selvfølgelig også plads til at fæstne evt belysning, som jeg lige nu har på mount. Har I nogle gode erfaringer hvor I har været pisse kloge eller måske virkelig dummet jer, som I vil dele?
Lige nu arbejder jeg ud fra to løse ideer:
1) lave udskæring i bordet på 4-5 cm, som man ser det i et hifi-møbel. De ekstra cm som møblet vil gå ud i stuen gør dog lidt ondt.
2) håbe på input fra jer og en forklaring om, at al akvarieelektronik selvfølgelig har tænkt over det, og at alle kabler maksimalt fylder 2 cm.
Sig endelig til, hvis I har nogle erfaringer der kan hjælpe. Jeg er ikke helt stor fan af at skære ledninger over på nyindkøbte lamper og pumper, for at det kan være der.