Jeg har lige et par spørgsmål.
Jeg har fornyligt købt og opsat et akvarium på ca. 140 liter hvoraf 45 liter er intern sump

Jeg har sat de levende sten i midten, således at vandet kan nå rundt om stenene.
Returpumpen der er med, kan køre 2000L/t på max. Til at hjælpe den med at nå akvariet igennem de 35-50 gange (som jeg har læst man skal), har jeg planer om at købe 2 cirkulationspumper som kan køre 1750L/t. - så kommer jeg igennem akvariet ca. 38-39 gange i timen. hvilket skulle være nok til LPS? - Jeg kan også købe en model større som trækker 2800, så ender jeg på ca. 54 gange i timen. Men bliver dette ikke for voldsomt, hvis jeg gerne både vil have blød koraler, lps og evt. sps? Et andet problem med meget cirkulation, er at jeg har sand istedet for grus, da det fulgte med

Jeg mangler stadig lys over akvariet, men jeg tænker at imens den bliver indkørt, kan akvariet vel fint køre med en gulvlampe, som lyser ind i akvariet? - Jeg er på kig efter en lampe ala. maxspect 120 el 130 watt. eller noget i den stil. Vil det ikke være fint?
Akvariet har stået med vand nogle dage, og jeg kan ikke se meget ammoniak i mine test, så tænker at jeg vil smide en "spise reje" ned til at pode det. - vil dette være dumt?
Ammoniak har jeg målt til enten 0 eller det andet laveste i min test
Nitrit målt til 0
Nitrat målt til 25-50? - Hvilket jeg ikke helt forstår, for skulle der ikke først komme ammoniak, nitrit også nitrat? - akvariet har kun kørt med vand i få dage.
Ved køb af akvariet fulgte der lidt turbo snegle med. Er det skidt? tænker på om de ødelægger opstarten, ved at æde algerne?
Nedenfor ses nogle billeder af sten placeringen.