Da jeg ikke kunne holde ungkarle-stilen evigt måtte jeg sande at det gamle (800L lige var en anelse i overkanten i en 16kvm stue, der også rummer en halv-seriøs hjemmebio.
Det blev solgt, og byttet ud med dette, der fylder en del mindre og passer langt bedre ind, nu hvor vi pludselig er to voksne i hverdagen, og hver anden weekend også en knap 7 årig der løber på væggene.
Akvariet blev leveret i dag d. 23/3 ved middagstid og har hen ad eftermiddagen fået samlet bordet hvilket tog en krig da det er højglans, og der er folie på begge sider af alle plader som sidder så man skulle tro det aldrig skulle af. Efter næsten 3 timers banden og svovlen lykkedes det at have alt folie trukket af, og halvanden times tid senere var det møg tunge 92kg bord færdigt
Planer for baljen bliver et mixet reef med en let og luftig stensætning, formentlig et par søjler, og hvid sandbund. Jeg kommer til kun at have den indvendige sump bag akvariet hvilket giver lidt udfordringer med teknik, men bestemt ikke noget der er umuligt.
- Akvariet:
120 x 60 x 40 - 12mm Weiss, Display er 50cm dybt
Dobbelt overløb, 200 micron sokker.
Højglans hvidt møbel.
- Teknik:
1x Tunze 9012 DC
1x Ecotech Vectra S1 Retur
1x Ecotech Vortech MP40W QuietDrive
Grotech TEC III + EP 4 Doseringsmaskine
Pacific Sun Sentry Osmolator.
Vertex Puratek Deluxe 100GPD - Omvendt Osmose anlæg.
Giesemann Matrixx II Dimtec 6x 54W T5
- Vandbehandling:
20kg Levende Sten
20kg ATI Fiji White Sand 1-2mm
Aquaforest 1+, 2+, 3+ Dosering
Aquaforest ProBiotic - Salt.
Aquaforest Pro Bio S
Aquaforest Amino Mix
Aquaforest Vitality
Aquaforest Build
Aquaforest Energy
Aquaforest Pure Food