Det er mit første saltvandsakearie så jeg er meget modtaglig over for gode råd.
Jeg har haft en lidt træls opstart, først blev mit akvarie forsinket så jeg måtte vente over 9 uger på det. Da jeg så fik samlet møblet fandet jeg ud af at mit gulv simpelthen var ekstremt skævt så jeg næsten måtte hæve det 20-30 mm foran. Det er nok en af de eneste dårlige ting jeg har at sige om akvariet. At der virkelig burde være en mulighed for at justere skabets højde for at udligne eventuelle skæveheder i gulvet. Jeg brugte timer på at ligge de små klodser ud.

Da jeg endelig fik samlet det hele begyndte jeg at lave vand. Da jeg havde lavet omkring 65L fandt jeg ud af at der ikke kom noget forurenet vand ud. Så jeg måtte skille det hele af hvor jeg så fandet en stoppet vand reducering i en af slangerne.
Efter 4 dage fik jeg endelig lavet 350L salt vand med Red sea Pro salt. Det blev hældt i og alt udstyret blev sat til. Jeg satte mine MP40 QD cirkulations pumper til. De larmede som 2 plæneklippere fra den udvendige del og de blev ekstremt varme. Det skal lige siges de er købt brugt herinde, godt nok som i perfekt stand. Dem måtte jeg så sende til coralsand i tyskland også håber jeg garantien dækker. Indtil da har jeg en lille Aquabee 1000 retur pumpe som cirkulations pumpe.

Men nu er det endelig oppe at køre. Sådan da

Akvariet har kørt i en uge i dag og det hele er ved at blive dækket af noget brunt noget. Jeg tror det er en form for alger. Jeg har vedhæftet et billede. Jeg har stadigvæk ikke bestemt mig for bundlag. Jeg syntes det er rigtig svært at blive klog på og at vælge det rigtige

Jeg kan virkelig ikke blive klog på hvordan jeg skal indstille mine lamper og hvor lang tid lyset skal være tændt. Men indtil videre ser det sådan ud Det er en indstilling jeg har kopieret fra en på instagra

Udstyr :
Lys : 2 x Ai hydra 26 90W lamper
Skummer : ATI Power cone 200
Retur : Red Dragon 3 Speedy 50W
Cirkulation 2 x Mp40QD
Jeg har spottet nogle svampe, snegle og nogle søstjerner og en ret så stor Bubble tip Anemone, som jeg lige vil prøve at tage nogle billeder af næste gang de dukker op. Så kan i måske hjælpe mig med det er noget der skal op eller blive

Jeg glæder mig til at lære meget mere om denne hoppy og rigtig mange tak for hjælpen til jer som har været så rare og tålmodige at hjælpe mig igang med alle mine 100 spørgsmål

Hilsen Alex