PeterSo skrev:Naturligvis - det gør jeg straks. Der er et men kan se det er stoppet med salt
Tak for prompte svar og hjælp
Det var lige præcis det der skete her.
Mit sikkerheds hul i returen var stoppet af alger/snegl/et eller andet. Da vi fik strømnedbrud hev den 10 cm ud af display.
Sikkerhedshullet blev renset ved hvert ugentligt vandskift, men den tilstopning kan komme fra det ene øjeblik til det andet.
I dag munder min retur ud lige under vandoverfladen, højst en mm under. Så er jeg ikke afhængig af om det hul er stoppet.
Det samme gælder på det nye system, men her er der en væsentlig større buffer i sumpene i tilfælde af strømsvigt.
Jeg tror jeg kan have over 50L eller mere i sumpene - og så er der klinkegulv og gulvafløb, så jeg skulle være sikret.
El leverandørerne har sikret sig i de aftaler de har. De hæfter ikke for skader der opstår, som følge af strømnedbrud. Jeg tjekkede med mit forsikringsselskab og de fortalte, at man ikke kan komme efter dem med følgeskader.
Erik
Edit. Det er også en god idé at sikre, at der ikke sidder alger i en evt overløbskam eller net. Gør der det kan det forhøje vandstanden i display og så er der endnu mere vand der kan løbe ud.