Clavularia Viridis
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Clavularia Viridis
Jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med Clavularia Viridis.
Den jeg har synes jeg har vokset en del siden den kom i, men nogen steder er den vokset op ligesom nogen tårne.
Det jeg vil høre om, er om der er nogen der ved om det er normalt, eller om man skal være lidt nervøs for den.
Den jeg har synes jeg har vokset en del siden den kom i, men nogen steder er den vokset op ligesom nogen tårne.
Det jeg vil høre om, er om der er nogen der ved om det er normalt, eller om man skal være lidt nervøs for den.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Har også haft denne koral eller rettere sagt har den faktisk stadig selv om jeg havde besluttet at den skulle væk. Den havde bredt sig til flere sten og nu her ca. 1 år efter jeg solgte korallen kommer der stadig små polypper frem af den, få steder i akvariet. Jeg har kæmpet en kamp uden lige får at få den helt udryddet men uden held.
Men ellers en rigtig flot koral som breder sig hurtigt, nogle ville nok sige for hurtigt.
Men ellers en rigtig flot koral som breder sig hurtigt, nogle ville nok sige for hurtigt.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Og netop denne koral vokser faktisk som beskrevet i tårne/grene.mads-fisk skrev:Briareum, som ligner Clavularia viridis ret meget kan fås i lidt forskellige nuancer mellem brun, irgrøn, grøn og gul.
Kan det være sådan en du har Robcus? Du kan se mit Briareum som er irgrøn på denne film af mit akvarie. Korallen kan ses ca. 1m 36s inden i filmen.
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
hmmmm, jeg fik godt nok at vide at det var en clavularia viridis da jeg købte den, men er der nogen specielle forskelle mellem de to??
Jeg tror grunden til at min vokser i tårne, måske er fordi den ikke kan finde noget at hæfte sig fast til.
Jeg tror grunden til at min vokser i tårne, måske er fordi den ikke kan finde noget at hæfte sig fast til.
Niels C. Christensen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu må vi lige have bragt ordnen i begreberne!
Korallerne hedder Pachyclavularia.
den som hedder Pachyclavularia viridis, var den som tidligere hed Briareum viridis. Den har lys/hvid bund og er helt neongrøn i polypperne.
Når korallen når en vis størrelse begynder den at danne opretstående rør.
Den anden som vi har herhjemme er en Pachyclavularia violata, den har som navnet antyder violet bund, og er knapt så kraftigtfarvet. Min erfaring er at den vokser markant hurtigere end P. viridis
Korallerne hedder Pachyclavularia.
den som hedder Pachyclavularia viridis, var den som tidligere hed Briareum viridis. Den har lys/hvid bund og er helt neongrøn i polypperne.
Når korallen når en vis størrelse begynder den at danne opretstående rør.
Den anden som vi har herhjemme er en Pachyclavularia violata, den har som navnet antyder violet bund, og er knapt så kraftigtfarvet. Min erfaring er at den vokser markant hurtigere end P. viridis
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
seedooman og jeg har lige i dag fået bekreftet at der Er´2 slags
og den ene er hvid i bunden og den anden er lilla
der er også forskeld i polypperne da den ene har en krone der deler sig i spisser og den har kun spisser
den med hvid baggrund er mere "vw drage grøn " i spisserne om man kan sige det
mvh snogen
og den ene er hvid i bunden og den anden er lilla
der er også forskeld i polypperne da den ene har en krone der deler sig i spisser og den har kun spisser
den med hvid baggrund er mere "vw drage grøn " i spisserne om man kan sige det
mvh snogen