He skønt med lidt meningsudveksling og forskellige inputs.
Peder og Allan..... jeg vil gerne forsøge noget lidt anderledes og i mine øjne, “naturligt” på en gang
98 % af de stue rev jeg har været rundt at se er MEGA flotte, men, mange af dem er også, i mine øjne et udstillingsvindue, med 100 forskellige typer
koraller i alle regnbuens farver, som egentligt kommer fra hver deres verdensdel og biotop......
MEGA flot, men også, igen i MINE øjne kunstigt. Jeg tænker at vi ALLE sammen, gerne vil genskabe noget der ikke helt kan lade sig gøre..... det bliver under alle omstændigheder “kunstigt”.
Så jeg vil prøve at gå lige til kanten og forsøge at skabe en illusion om et lille stykke rev, hvor less is more, i det jeg jo fx ikke kan have
lps fordi de vil blive ædt af
kejser og sommerfugle
fisk, så diversiteten på koralsiden bliver lidt begrænset.
95 % af de steder jeg har dykket, har det været STEN/DØDE
KORALLER/
FISK oma der har været det dominerende for øjet. IKKE en skov af
koraller i ALLE regnbuens farver side om side med acans, zoa’s og alt muligt andet.
Derfor vil jeg prøve at lave en balje hvor STENENE er en stor del af det æstetiske udtryk, vel vidende at det er lige nøjagtigt dem de fleste prøver at skjule..... man er vel anderledes
Det kan så godt være det ikke lige bliver en “svævende” sten, men vil MEGA gerne have noget hule agtigt og plads til
sps på en gang. Der kommer IKKE til at ligge møg under. Til venstre i baljen kommer der til at være den store GYRE placeret vandret lige over bunden som blæser vand under hylden.
Så kan det være det kommer til at ligne LORT og at jeg bliver træt af det meget hurtigt....... hvis dét bliver tilfældet, tja.... så er det afprøvet og så laver jeg det da bare om igen
Det er dog helt sikkert at det ikke bliver den allestedsnærvarende “dødsvæg” langs bagvæggen. Been there, done that, tilbage i 1985 - agtigt.
@Erik, tak for tippet.... det ser ikke helt tosset ud med de pvc rør.
Og Gutter, fyr endelig løs med jeres holdninger og ideer. Det er SÅ fedt