Du skal være velkommendyr200 skrev:Det er alt alt for fedt det du laver og håber virkelig en dag man må kigge ud og de dine fede projekter
Mvh Morten

Der er mange der har været ude og kigge / shoppe lidt hehe
Du skal være velkommendyr200 skrev:Det er alt alt for fedt det du laver og håber virkelig en dag man må kigge ud og de dine fede projekter
Mvh Morten
Det får jeg det også til.Bokelund skrev:På mig lyder det som en anemone, der har sat tingene igang.
Marco R skrev:Det får jeg det også til.Bokelund skrev:På mig lyder det som en anemone, der har sat tingene igang.
Det er godt nok øv, at det skete![]()
Men dejligt at læse at du ikke giver op, og stadig har gåpåmod, og at du kommer stærkt igen![]()
Vil du løfte sløret for, hvad du har af tanker angående dit nye setup, samme mål på akvariet eller større, ny teknik eller?
Okay. jeg har faktisk et rigtigt godt bud.Carsten skrev:Hvorfor sker crashet?
Har du smidt en vandprøve afsted til Triton få atfå bekræftet kobber teorien?Meeloo skrev:Okay. jeg har faktisk et rigtigt godt bud.Carsten skrev:Hvorfor sker crashet?
Min Skimz retur pumpe har kørt rigtigt dårligt over nogle måneder.
forleden tog jeg den ud og undersøgte den. Det viste sig at der var saltvand inde ved kobber viklingerne på motoroen og viklingerne var nærmest gået i opløsning!
Der har med andre ord sivet kobber ud i systemet , som har dræbt min anemone og alle sneglene (og jeg har nok haft 30 snegle)
Da de dør kom der en ammoniak bølge der gav alger og med kobber rester i vandet er det kun et spørgsmål om tid før det er game over for alle mine SPS.
Så blev vi lidt klogere.
Skimz pumpen var kun 2 år gammel.....
Super godt at seMeeloo skrev:Op på hesten igen
[video][/video]
TakBo Steen skrev:Super godt at seMeeloo skrev:Op på hesten igen
[video][/video]
Der er tale om en SKIMZ DC 5000trine... skrev:Hvad for en returpumpe er her tale om og evt alder?
Takcharlie saltvand skrev:SKIDE GODT
Ser sgu godt ud m den nye stensætning!
Og fedt du nævner det med kobber forgiftningen nu, så vi andre kan lære lidt.
Godt kommet igen.