Flavites
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Re: Flavites
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Super flot koral, tror den ville være bedre tilfreds i mit akvarie hehe
Tænker også enten for meget lys eller cirkulation siden den kommer ud nede for neden, eller evt noget andet der irretere den
Mvh thue
Tænker også enten for meget lys eller cirkulation siden den kommer ud nede for neden, eller evt noget andet der irretere den
Mvh thue
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Har hele kolonien været grøn i kanten (christmas morph) som det nederste imens du har haft den? Ellers kunne det godt ligne "fusing" af to koraller af samme species. . Det som springer mig i øjnene med det samme er at den ellers fuldstændig røde koloni har grønne marmoreringer eller highlights om man vil.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ellers skulle du tage at flytte den øverste fra det tydeligvis pænere eksemplar som den står ovenpå
joke

- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
Altså en solhat.
Jeg rykker den ind i halvskygge så må vi se hvad der sker.

Jeg rykker den ind i halvskygge så må vi se hvad der sker.
Akvarier skal vejes i ton.
- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2014
Trine!!!trine... skrev:Ellers skulle du tage at flytte den øverste fra det tydeligvis pænere eksemplar som den står ovenpåjoke

Akvarier skal vejes i ton.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg har to farvevarianter af Favites pentagona.
De trives bedst i skyggen. De får ikke meget direkte lys, så måske idéen med at rykke den ind under noget, ikke er så tosset.
Erik
De trives bedst i skyggen. De får ikke meget direkte lys, så måske idéen med at rykke den ind under noget, ikke er så tosset.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Enig med Erik.
Min vokser helt nede på bunden, på den lodrette bagvæg, og under mange udhæng som giver skygge.
Der er vist en del af dem der kan lave de grønne aftegninger, hvis forholdene er til det.
Et ikke særligt godt billede i morgenlyset af placering:
Min vokser helt nede på bunden, på den lodrette bagvæg, og under mange udhæng som giver skygge.
Der er vist en del af dem der kan lave de grønne aftegninger, hvis forholdene er til det.
Et ikke særligt godt billede i morgenlyset af placering:
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Min F.pentagona vokser delvist i semi skygge og delvist i fuldt lys og der er som Erik og Peder beskriver næsten en verden til forskel på både dens fremtræden i de to respektive lysmiljøer. Den er langt mere spiny eller mindre ekspanderet i vævet samt markant mindre farvet der hvor den er eksponeret for mest lys. Dens highlights kommer og går lidt som vinden blæser selvom den holder grundfarven helt fint.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Pudsigt nok - og jeg ved ikke om det har med lyset eller typen at gøre, så vokser begge mine i grene også og ikke kun som encrustet.
Det er ikke fordi den overvokser en koralgren. De danner egentlige grene.
Da den var på RC for at blive identificeret, nævnte de det med den grenede vækst som noget atypisk.
Både den blå m/grønne polypper og den røde m/grønne polypper vokser sådan. Måske er det en kendetegn for F.pentagona, men jeg ved det ikke.
Erik
Edit. Der er billeder af begge typer her. De står som id ukendt. På billederne af den blå type kan man tydeligt se den lidt knoldede vækst, der vokser ud i grene. http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Da den var på RC for at blive identificeret, nævnte de det med den grenede vækst som noget atypisk.
Både den blå m/grønne polypper og den røde m/grønne polypper vokser sådan. Måske er det en kendetegn for F.pentagona, men jeg ved det ikke.
Erik
Edit. Der er billeder af begge typer her. De står som id ukendt. På billederne af den blå type kan man tydeligt se den lidt knoldede vækst, der vokser ud i grene. http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 38&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Øj, det ser sært ud. Det har jeg aldrig set før.crazy seahorse skrev:Pudsigt nok - og jeg ved ikke om det har med lyset eller typen at gøre, så vokser begge mine i grene også og ikke kun som encrustet.
Erik
Der gemmer sig ikke en rørsnegl nede i grenen, som den vokser om kap med? Jeg havde en periode hvor jeg undrede mig over min galaxea havde begyndt at forgrene sig

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Lige præcis Galaxea findes også som grenet, hedder vistnok Paucisepta...
En koral som kan ligne Favites og som vokser både encrusterende og "digitat" er feks Australogyra- havde selv et super flot eksemplar som der desværre gik utøj i. Den minder om en mellemting mellem Favites og Platygyra(maze brain). Ser lige om ikke jeg kan finde et gammelt billede. Feks Goniastrea kan være vildt svære at skilne fra favites syns jeg.
En koral som kan ligne Favites og som vokser både encrusterende og "digitat" er feks Australogyra- havde selv et super flot eksemplar som der desværre gik utøj i. Den minder om en mellemting mellem Favites og Platygyra(maze brain). Ser lige om ikke jeg kan finde et gammelt billede. Feks Goniastrea kan være vildt svære at skilne fra favites syns jeg.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja faktisk kan Plesiastrea og Montastrea måske ovenikøbet anses for at være med i samme pulje... altså lige så svære at skilne fra ovenstående og fra hinanden afhængig af subspecies.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Sorry fik skrevet forkert... Paucisepta er encrusterende men Fascicularis vokser grenet, eller er i stand til det.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Umiddelbart ser det ikke sådan ud, men man kan jo aldrig vide.PederP skrev:Øj, det ser sært ud. Det har jeg aldrig set før.crazy seahorse skrev:Pudsigt nok - og jeg ved ikke om det har med lyset eller typen at gøre, så vokser begge mine i grene også og ikke kun som encrustet.
Erik
Der gemmer sig ikke en rørsnegl nede i grenen, som den vokser om kap med? Jeg havde en periode hvor jeg undrede mig over min galaxea havde begyndt at forgrene sig
Her er et par billeder fra i dag. (Har lige fået ny mobil og skal lige lære den at kende) Erik