S1m0n skrev:Jones skrev:Det der må jeg også have gang i om halvandet års tid.

Så skal der laves lightning maroons. Det ser godt ud Simon !
Takker. Og jeg ka kun anbefale at kaste sig ud i det hvis det har ens interesse. Det er utroligt spændene på mange områder jeg ikke selv havde forestillet mig. Og sætter man sig lige lidt ind i tingene omkring "forurening" af culturene osv, så er det os ret så simpelt:) jeg har intet crash eller noget haft overhovedet. Og nu er det alligevel noget kun tid siden det blev startet op:)
Dig dummede jeg mig i mandags da jeg ville tømme beholderen med phytoplankton for at rengøre tingene. Troede jeg havde lavet et par flasker klar til at starte det op igen. Men ups. Det glemte jeg. Så jeg hældte det hele ud uden at ha noget at starte det op med igen:) men ny starter cultur er bestilt

Jeg synes at det er rigtig spændende, at både du og Johan er kommet godt i gang med at holde disse kulturer i gang.
Det er rigtigt at det er et kæmpe arbejde med rengøring, fodring osv osv.
Kendte en der ville lave et større opdrætsprojekt med forskellige klovne og fridmannier. Han havde fået fingre i en del avlspar, også nogle der havde lagt æg flere gange.
Da han var klar, både rotifer- og plankton kulturerne kørte, så stoppede fiskene kollektivt med at lægge æg.
Han peb også over den tid der gik med kulturerne. "Jeg bruger lige så lang tid på det foder, som jeg bruger på mit rev og avlsdyrene".
Men det er et spændende projekt i begge har gang i.
Erik