decocean skrev:I de 17 år jeg har været professionelt i branchen, har jeg solgt pumper fra stort set alle kendte mærker. Dvs. : Sacem, Sicce, Eheim, Project, Aquael, Newjet, Aquabee, Eden, Laguna, Tunze, Red Dragon, Vortech, Jebao, osv, osv. Ingen af disse mærker har været fejlfrie, for det fejlfrie findes ikke til den pris vi har råd til at betale.
I mine øjne kan man vurdere et produkt ud fra 2 kategorier : hvor høj er fejlprocenten, og hvorledes håndterer producenten situationen hvis fejl opstår.
Jeg har prøvet at sælge pumper fra et meget dyrt Tysk mærke, og et meget dyrt Amerikansk mærke. Jeg fravalgte begge mærker, da fejlprocenten var for høj, og service var ikke eksisterende.
Hverken Maxspect eller undertegnede, har stukket halen mellem benene, hvis en Gyre har fejlet. I har altid fået det repareret eller ombyttet så hurtigt som det har kunnet lade sig gøre.
Jeg har solgt over 600 Gyre i Skandinavien, og har haft følgende reparationer :
2 strømforsyninger
8 controllere (skete kun i de første 3 måneder fra Gyren kom på markedet)
6 pumper (pga sprækket ledning – ledning blev forbedret for 4 måneder siden)
12-14 rotorer
Hvis I synes at 30 reparationer på over 600 pumper er meget, så……
Hør her - alle pumper er gode til noget, og dårlige til noget andet. Den ene pumpe type passer bedst i et akvarie, og den anden i et andet. Jeg har før fået suget søharer ind i diverse pumper, men med Gyren, kan søharen vandre henover uden problemer. Om Gyren også er mere ”søanemone venlig”, ved jeg ikke, men overflade suget per kvadratcentimeter er i hvert fald mere blidt.
Jeg har skum-beskyttere og de nye typer rotorer på lager nu. Kan købes i butikken, webshoppen, eller hos de butikker der også forhandler Gyre.
Hej Carsten.
Et par kommentarer..
Jeg er super godt tilfreds med flowet min gyre kan lave
Jeg købte en i dec sidste år, den fik jeg senere byttet pga støj.
Jeg er nok en af de uheldige med knækkede rotor, men som altid yder du en flot service og bytter samt leverer skum cover, det ser jeg som sublim service
Kan jeg ikke få dig til at linke til de nye rotor, eller skal jeg blot bestille rotorsæt, og så er det den nye model der kommer?
Vil du ud med hvilke fejl der blev observeret ved controleren?
Da jeg monterede skumovertræk, ville jeg forsøge at ændre på mit flow. Jeg kører på skiftende hastighed, men når jeg går i setting kan jeg ændre på max flow, når jeg så trykker videre for at justere på det "lave" flow, så lyser den selvfølgelig stadig grøn i "setup" knappen men lyser blot i én af de blå dioder og jeg kan ikke ændre på hastighed, jeg kan heller ikke komme videre og ændre på tiden af "pulse"?
/Tony