Jeg har virkelige brug for en kommentar eller to til begge mine spørgsmål

Jeg har flytte fra et akvarie (220l) til et andet (325l) her for 14 dage siden. Da det nye akvarie skulle stå på det gamles plads, blev alt indhold midlertidig flyttet over i et 3 akvarie med vand fra det gamle. Herefter blev det nye sat op.
Jeg flytte sandet med over og det var meget beskidt. Jeg gjorde hvad jeg kunne for at rense det i saltvand men det kom med ovre i det nye. Herefter blev alt andet flyttet med over. Jeg genbrugte så meget vand som muligt men da det nye jo er større blev der efterfyldt med frisk vand.MEN da jeg ikke havde lavet nok nyt saltvand, blev der lavet 10 liter af rent vandhane vand (alt det andet var fra osmosesanlæg).
En uge efter begyndte en af mine montipora at tabe væv nede fra men da det så ud til at stagnerer tænke jeg at det var gået i sig selv igen. Men nu er alle mine sps og montipora begyndt at få stn

Dagen efter overflytningen målte jeg følgende:
KH: 12,8 (plejer at ligge på 9, tænker det er vandhane vand og brugen af blue treasure salt som jeg måtte thy til da red sea salten var sluppet op.
ca 410
mg 1275
no3 0,5 (red sea pro)
ph 8 (kalibreret lige inden brug)
po4 0,05 (hanna phosphorus)
sanitet 1,025 (kalibreret lige inden brug)
temp 26
Herudover skruede jeg op fra 75 til 80 procenten på min pacific sun lampe (metis 2*150) og så tilføjede jeg 2*54w t5 da akvariet er lidt bedre end det gamle.
Herefter tilføjede jeg en reaktor med aktiv kul samt rowaphos for af fjerne phosphat (da jeg tænke at min sten måske havde suget en masse?)
SPM 1:
Hvis jeg skal forsøge mig med en mulig årsagsforklaring så kan flytning af sandet medført en boom i ammonium, nitrit og nitrat samt phosphat lige efter flytningen og det har så beskadiget korallerne som så først viser sig nu? jeg tror ikke en svigning i KH kan gøre det da jeg har oplevet det tidligere når jeg har indkørt kalkreaktor?
SPM 2:
Jeg målte igen igår da jeg kunne se at stn havde ramt flere koraller:
KH 12,2
CA 445
MG 1350
NO3 0?? Målte denne 2 gange da jeg ikke kunne forstå resultatet.
PO4 0,025
Jeg var helt sikker på at jeg ville måle en høj nitrat samt en høj po4 er der nogen der kan hjælpe med logikken?