Mikas skrev:nybegynder skrev:har haft en mp10 med nye lejer og wet site syntes den larmer langt mere end min jebao w8 den siger intet selv i højeste gear....
Men man kan heller ik sammen ligne en qd med den du lige har haft sat til salg ..
eller det kan man godt men det er ik samme pumpe .
Jeg havde også de gamle vortech pumper . De larmede men de gør de nye med sort controller ikke
Har aldrig læst nogle steder at en vortech qd larmer eller støjer . Jo hvis den er defekt

De larmer ikke. Men de siger ligeså meget som alle andre pumper. Jeg har haft flere MP40QD, og de kunne sagtens høres over 50%. Ikke generende overhovedet, og flowet er fantastisk, ingen tvivl om det. Min MP10QD siger også ligeså meget som Jebaos RW pumper. Og det kender jeg flere der mener. Min pointe er, henvendt til trådstarter, at man bør besøge en akvarist og høre pumperne live. Vi er alle forskellige mht. lyd, jeg ved f.eks. at jeg selv er ret sart og ville aldrig rose støjniveauet på QD pumper i samme grad som andre i tråden gør. Da slet ikke på 80%. Hvis ikke man kan høre pumpen på 80%, så har man enten noget der larmer mere, eller også trænger man til at få skyllet ører. Men det er jo så min mening

Andre vil nok kalde mig alt for sart

(Og nej, jeg nægter at tro på at alle de pumper jeg enten selv har ejet eller har hørt hos andre, skulle være defekte).
Men bortset fra det, så ville jeg til hver en tid købe Vortech QD pumper igen fordi flowet er så lækkert. Ligesom jeg også synes at Gyren er en fed og god pumpe til lange akvarier.