Hej.
Jeg har kørt med genvex i et par md. De er jo mest til at installere i nybyg, så man er jo lidt begrænset af synlige rør, med mindre man virkelig vil bygge om.
Mit er monteret i stalden, op ad væggen til trappeopgang til første sal som er teknikrum. Herfra er der så trukket rør videre til lampekassen, hvor der også er udsug fra stue og brændeovn, samt en ned som suger direkte ved sumpen.
Jeg er også gået gennem væggen til badeværelse, og lavet udsug der.
Der er én samlet indblæsning på til gangen på førstesal.
Jeg er meget tilfreds. Men har endnu ikke prøvet det de kolde måneder. Man kan montere en eftervarme til vand eller el, hvis det skulle være nødvendigt for at holde indblæsnings temp. oppe.
Man kan programere hastigheder, så lampekassen bliver holdt kold, og man kan køre lave hastigheder med mere genindvindings effekt når der ikke er behov.
Som det kører hos mig for tiden, får jeg vekslet min samlede udblæsning til frisk 20-24 grader varm luft, om dagen, hvor lamperne også kører. Og en lav udskiftning, med 16-18 grader indblæsning om natten.
Lækkert klima, og aldrig dug i vinduerne.
Kan tilføje at jeg, trods åbent vindue, altid har døjet med at have det varmt om natten. Efter luftfugtigheden er kommet ned, har jeg det ikke varmt selvom temp er 6-8 grader højere..
Tror ikke korrosion vil være et problem.
Selv hvis det skulle finde vej op af vandet, og forbi filter, så er motoren til at udskifte. Selve veksel delen på udsugnings siden, er meget kold, og vanddamp kondenserer der. Dvs. det bliver vel konstant skyllet i "osmose"?