kunne godt tænke mig en streng med hvordan i tilvænder jeres kære
fisk inden i kommer dem i baljen og hvordan de opføre sig i baljen det næste døgn's tid
jeg blev heldigvis af en god makker informeret om hvilke erfaringer han havde med tilvænding af fisk
men selv om jeg blev informeret fik jeg stadig en forskrækkelse
1. palet-kirurg
den flød bare rund indtil den sad i klemme bag returrøret i balejen
og med hovedet nedaf og ingen farve gispede som besat af strees
næste dag havde den små hvide pletter men har det fint nu!!
2. Ræve-fjæs
fik en lidt hård opstart!!! da den fik en lille tur på gulve "ups" den lagde
sig på bunden og sundede sig i en dags tid så fik den sin gule farve tilbage istarten var den brun-hvid
3. Gul-kirurg
ja den var hverken streeset eller skiftede farve
og kunne ikke vente med at komme i baljen
Tilvænding:
de blev hæld i tre skåle sammen med vandet fra forhandleren
og i løbet af ca. 1 timer
blev der tilført vand fra baljen hver ca .10-15 min ca.3-5dl hver gang
mvh
stig thomsen "ups"
Tilvænding af fisk
Hej hej
Jeg plejer at lade fisken blive i posen, og så putte den i akvariet. Alt efter hvad det er så laver jeg nogle huller i posen, så vandet stille og roligt bliver skiftet ud. Hvis det er noget mere fint følende, som der skal være lidt mere kontrol med, så fylder jeg selv vand i poserne.
Ved at putte poserne i akvariet bliver de også den rigtige temperatur.
- Rasmus
Jeg plejer at lade fisken blive i posen, og så putte den i akvariet. Alt efter hvad det er så laver jeg nogle huller i posen, så vandet stille og roligt bliver skiftet ud. Hvis det er noget mere fint følende, som der skal være lidt mere kontrol med, så fylder jeg selv vand i poserne.
Ved at putte poserne i akvariet bliver de også den rigtige temperatur.
- Rasmus
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Jeg helder fiskene ud i en spand og tilfører langsom vand fra akvariet, når jeg mener det er ok, flyttes fiskene over i deres nye hjem og vandet i spanden kaseres.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- hepatus
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
jeg hælder fiskene i en spand og spæder med vand fra akvariet med en luftslange med en lille lukhane på, så de får vand stille og roligt. jeg plejer også at spæde dem i flere timer inden de bliver lukket ud i akvariet og det bliver de først når lyset er slukket, for at nedbringe risikoen for slagsmål.