Den pumper fint vand over i sumpen, men når den stopper, har jeg problemet med at slangen virker som hævert pga. forskellen i vandspejlet af ATO beholderen og slange udmundingen til sumpen. Og vandet bliver dermed ved med at løbe over i sumpen, selvom pumpen er stoppet.
Har prøvet at sætte et y-stykke midt på slangen og så sætte et ekstra stykke slange på som peger op i luften i håb om at det kunne udlufte slangen og ødelægge hæverteffekten, men da det kun er en tynd slange, virker dette ikke. Det virker måske hvis jeg går op i et relativ tyk slange. Man kunne også introducere en magnet ventil som åbner når pumpen kører (normal closed), men hvis den så går i stykker, går det helt galt, så det dyr heller ikke.
Man kunne lade den tynde slange løbe ud i en tyk slange over vandspejlet, så udløbet til sumpen, så i praksis ville komme over vandspejlet i ATO tanken. Men det er ikke rigtig praktisk muligt.
Jeg søger en simpel og lavpraktisk løsning på dette. Måske nogle har haft samme problem og har nogle gode tips/overvejelser?
Mvh. Lars