Mandarin
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Mandarin
I morges da jeg stod op, så jeg mine to mandariner næsten uden farve, jeg troede faktisk at de var døde. De var dog ikke døde og fik også mere farve efter at jeg havde tændt lyset i min stue. Er det meget normalt at de mister farven om natten eller er der noget i vejen med dem ?
En anden sjov ting jeg har lagt mærke til er at de altid finder sammen når lyset slukkes, er der nogle andre der også har observeret lignende?
En anden sjov ting jeg har lagt mærke til er at de altid finder sammen når lyset slukkes, er der nogle andre der også har observeret lignende?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Lyste du på dem eller så du bare på dem i lyset fra din stue? For hvis det er sidstnævnte, så har jeg også bemærket at min ser meget bleg ud. I starten troede jeg også den var død så bleg så den ud.
Tror ikke den mister farve, tror bare det er manglen på lys som får den til at se bleg ud.
Tror ikke den mister farve, tror bare det er manglen på lys som får den til at se bleg ud.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Mandarin
Hvis det er et par, er der ikke noget unormalt i det.Dragefisken skrev:
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Jeg lyste ikke på dem det var hvad jeg kunne se da jeg kom ned, så det var i mørke.....men det lader altså til at de har de ok.??.de flytede sig også senere hen. Det var også fordi jeg troede de som regel gemte sig i de levende sten og her lå de helt fremme på sandet.Herzberg skrev:Lyste du på dem eller så du bare på dem i lyset fra din stue? For hvis det er sidstnævnte, så har jeg også bemærket at min ser meget bleg ud. I starten troede jeg også den var død så bleg så den ud.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Jeg ved ikke om det er et par, kan jeg se forskel på om der er en han eller hun ?Carsten skrev:Hvis det er et par, er der ikke noget unormalt i det.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Er det ikke blot fordi der ikke er lys på akvariet?
For at man kan se farven på fisken, skal den rammes af lys så farven/lyset kan reflekteres.
Hvis den ikke rammes af tilstrækkelig eller forkert lys, vil man ikke kunne se farverne ordenligt.
For at man kan se farven på fisken, skal den rammes af lys så farven/lyset kan reflekteres.
Hvis den ikke rammes af tilstrækkelig eller forkert lys, vil man ikke kunne se farverne ordenligt.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det menneskelige øje KAN jo faktisk ikke se farve uden der er lys på. Det er jo solens (eller kunstigt lys) lysspektrum, som giver farvene og som blot reflekteres. Prøv at gå ud i måneskin og bemærk så, at ting er i sort og hvid. Correct me if I'm wrong.
Min mandarin ligger faktisk også næsten altid fremme ved glasset om natten. Og jeg har som sagt også selv frygtet at den var død pga den mærkelige farve
Prøv at lyse på den med din lommelygte i nat, så skal du se at den har masser af farve....
Min mandarin ligger faktisk også næsten altid fremme ved glasset om natten. Og jeg har som sagt også selv frygtet at den var død pga den mærkelige farve

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 4200 Slagelse
Min mandarinhun var kommet op i udløbet, og den nemmeste måde at få hende ud på var at stikke hånden derned, da jeg fangede hende skiftede hun farve, blev helt bleg og udskilte store mængder sejt slim, men der gik ikke mere end et par minutter efter jeg havde sluppet hende tilbage i akvariet før hun tøffede roligt rundt i fuld farve og spiste som om intet var hændt.
Venlig hilsen
Frank Johansen.
Frank Johansen.
- Rune kristiansen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2000
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
hvad er det for nogen æg du fodrer den med?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ved lejlighed, gider du så ikke kigge på pakken og se hvad det er for nogen æg? Det kan jo være man skulle prøve dem.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Jeg har lige talt med Thomas fra klovnfisken i dag og han sagde at nogle Mandariner godt kan spise Artemia og noget andet jeg ikke kan huske hvad hedder, men kunne meget vel tænkes at være de omtalte æg. Men det jeg fik ud af samtalen var, at man kan være heldig, at de spiser det. Så der er desværre ikke en opskrift på noget mad som vi kan give dem og som de med garanti vil spise.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Nope I know, det var også det jeg mente med, at det skulle prøves 

Der står kun Cyclops på parken samt hvad der er i af protiner.
Jeg fodre kun med det Ca. 1 gang om måneden.
mine andre fisk gider ikke rigtig æde det når det kommer ud af flasken derfor giver jeg det ikke så tit.
jeg har nu haft min manderinfisk siden April og den ser ud til og stortrives i akvariet.
Steen.
Jeg fodre kun med det Ca. 1 gang om måneden.
mine andre fisk gider ikke rigtig æde det når det kommer ud af flasken derfor giver jeg det ikke så tit.
jeg har nu haft min manderinfisk siden April og den ser ud til og stortrives i akvariet.
Steen.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Desvære døde den ene Mandarin i går, den lå på sandbunden og havde det skidt. Den anden Mandarin kom så hen til den og lå lidt sammen med den...sødt tænkte jeg, den sidste farvel.....men så begyndte den at overfalde den døende Mandarin den bed den simpelthed i gællerne som en eller anden rovdyr. Men sådan er det jo nogle gang med to kvinder i et bur.....æv.Dragefisken skrev:En anden sjov ting jeg har lagt mærke til er at de altid finder sammen når lyset slukkes, er der nogle andre der også har observeret lignende?