Jeg har planer om at bygge sådan et akvarie. Jeg er netop ved at være færdig med en tilbygning til huset hvor jeg har fået lavet en stor åbning i muren ind mod et isoleret skur hvor der er vand og afløb. Målene bliver ca 230 x 110 x 90 (LxBxH) med bagoverskrånende forrude.
På diverse beregnere får jeg (for helglasakvarier) beregnet tykkelse på 19mm til 26mm glas alt efter sikkerhedsfaktoren. Det lader til at weissglas kun fås i op til 12mm hos de glarmestere jeg har henvendt mig til. 19mm kan fås med alm. grønt glas, men når glasset er så tykt vil jeg have det hvide jern-fattige glas. Skal man mon til tyskland hos woha el.lign eller er der nogen af jer der har erfaring ?
Akryl er populært i USA, men jeg forestiller mig at det er svært at fjerne genstridige alger uden at ridse.
Jeg vil gøre meget ud af at lave rammen stiv og benytte helst kun 2 afstivninger i toppen. Tætningen inden i akvariet er ikke fastlagt - men sandsynligvis epoxy/glasfiber som jeg desværre ikke har erfaring med. Råd og erfaringer modtages meget gerne

Mvh Jon.