Spirulina
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
Spirulina
Kan man bruge spirulina foder beregnet til ferskvand til at fodre saltvandsfisk med ?
Eller ?
Eller ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Spirulina
Ikke noget problem i det
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
Super - tak for svar
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 9200 Aalborg SV
- Saltvand siden?: 2017
Som saltvands-newbie surfer jeg en del rundt på nettet og læser om forskellige fisk/dyr. Ved fisk/dyr der lever af alger, står ofte, at de kan komme til at sulte, når baljen er rengjort for grønt.
Vil fiskene ikke tage algebaserede foderpiller, eller anvendes disse produkter generelt ikke til saltvand?
Vil fiskene ikke tage algebaserede foderpiller, eller anvendes disse produkter generelt ikke til saltvand?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
De fleste fisk spiser hvad der er, om det er algebaseret eller animalsk.BenteBuko skrev:Som saltvands-newbie surfer jeg en del rundt på nettet og læser om forskellige fisk/dyr. Ved fisk/dyr der lever af alger, står ofte, at de kan komme til at sulte, når baljen er rengjort for grønt.
Men foderpiller har det med at synke til bunds, og ikke alle fisk går til bunden for at gnave i en pille som ligger der.
Men har du nogle foderpiller som du kan trykke fast på ruden, spiser de dem da gerne
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 7
Måske de bedre kan tilvænnes, hvis man starter med pillerne, før ruderne løber tør for grønt?
Havde faktisk for længe siden, nogle foderblokke der kunne trykkes fast på ruden, men kan ikke huske, hvad de hed... nogen der kan hjælpe min hukommelse?
Havde faktisk for længe siden, nogle foderblokke der kunne trykkes fast på ruden, men kan ikke huske, hvad de hed... nogen der kan hjælpe min hukommelse?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er nok ikke det rette forum at spørgeBenteBuko skrev:Måske de bedre kan tilvænnes, hvis man starter med pillerne, før ruderne løber tør for grønt?

Da vi jo som regel ikke bruger den slags foder
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 7
Ha ha - du har ret. Jeg prøver i et forum for fisk, som lever i det vand, man bruger til kaffe:)
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Easy Reefs laver den slags. Jeg har ikke prøvet det, men der er en del videoer på deres FB side.BenteBuko skrev:Måske de bedre kan tilvænnes, hvis man starter med pillerne, før ruderne løber tør for grønt?
Der er også flere på "Tuben". " onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;