Til jer som døjer med Asterina sp.
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2014
Til jer som døjer med Asterina sp.
Siden jeg startede mit nye akvarie op i januar har jeg ikke kunne slippe for de diverse pest der medfølger, som glasroser, en bobblealger( dog væk idag) hitchhickers og Asterina. Har manuelt prøvet at fjerne dem.
Asterina har været en pest at skulle fiske op og smide i toilettet. De bliver ved med at dukke op.
Så igår aftes fandt jeg så min Lobo igang med at spise en Asterina som vel ved et tilfælde har fået sig forvildet sig op på den eller faldet ned. I løbet af 20min var den spist. Så det jo fantastisk at jeg nu kan bruge dem som gratis foder.
Asterina har været en pest at skulle fiske op og smide i toilettet. De bliver ved med at dukke op.
Så igår aftes fandt jeg så min Lobo igang med at spise en Asterina som vel ved et tilfælde har fået sig forvildet sig op på den eller faldet ned. I løbet af 20min var den spist. Så det jo fantastisk at jeg nu kan bruge dem som gratis foder.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: Til jer som døjer med Asterina sp.
Fedt. Sådan skal de have det 
Mine Acan bowerbanki gør det samme. De sluger også en mindre turbosnegl med hus og det hele, så jeg tror ikke de er kræsne

Mine Acan bowerbanki gør det samme. De sluger også en mindre turbosnegl med hus og det hele, så jeg tror ikke de er kræsne

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Næ med hvad med huset spiser den også det, det Fede er bare at kan kan bruge dem som fodre uden at skulle være bekymret for man putter ekstra næring i vandet. Det ren win win
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Ja, det ser syret ud. Over et par timer forsvinder en snegl med hus, ned i munden på korallen.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Nå det skal næsten prøves har så mange som ryger ned i filtersokken, så skal du da bare bruges som fodre. Kan man endeligt fodre med en rejse som ligger i saltlage?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
https://www.whitecorals.com/en/nardoa-s ... sh_1212_05" onclick="window.open(this.href);return false;
Du skal bare have dig sådan en.. Æder Asterina sp. detritus og foderrester. Jeg har haft en længe, og ikke set en Asterina andet end meget sjældent.. Det er en god all-round skraldemand
Du skal bare have dig sådan en.. Æder Asterina sp. detritus og foderrester. Jeg har haft en længe, og ikke set en Asterina andet end meget sjældent.. Det er en god all-round skraldemand

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Han$en skrev:https://www.whitecorals.com/en/nardoa-s ... sh_1212_05
Men hvor stor bliver den? jeg er lidt begrænset med plads i mit nano reefer
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
An up to 20 cm big starfish which requires a well-suited tank with at least 300 litres. It eats algae and detritus and unwanted Asterina Starfish and so fulfills a practical use in the aquarium.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Vidste selvfølgelig ikke der var tale om et lille akvarie 
Et alternativ kunne være en Harlekin reje. Asterina kan som regel fås i større antal hos med akvarister end en enkelt reje kan nå at æde

Et alternativ kunne være en Harlekin reje. Asterina kan som regel fås i større antal hos med akvarister end en enkelt reje kan nå at æde
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Uhh men de er også fine, men kræver så at man tager rundt og få dem af jer. Men hvor mange spiser det dagligt, går ud fra det er en del?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
En enkelt til to max..
Du kan tage til vandet og indfange søstjerner, og skære dem op og fryse dem ned. De tager glædeligt et stykke søstjerne fra pincet
Du kan tage til vandet og indfange søstjerner, og skære dem op og fryse dem ned. De tager glædeligt et stykke søstjerne fra pincet

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
Mine 2 harleking kan ikke komme fra den stamme der kun spiser 2-3 stk om dagen . De tømte mit akvarie 548 l på ret kort tid. Men er glad for dem så køber sandsøstjerner hos Carsten , de får ca 1 til 1 1/2 uge . Når den kommer baljen er de over den i løbet af højst 5 min og så bliver den slæbt i hulen . Men flotte er de
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Harlekin slår ihjel og opbevarer - De er nogle glubske sataner.
Men reelt spiser de ikke forfærdeligt meget. De gør lidt som hjulspindere i edderkop verdenen - De bygger et lager op til dårlige tider
Hvordan og om de kan have deres spisekammer i fred for fx børsteorme ved jeg ikke, men de må have en måde at opbevare deres mad i fred på
Men reelt spiser de ikke forfærdeligt meget. De gør lidt som hjulspindere i edderkop verdenen - De bygger et lager op til dårlige tider

Hvordan og om de kan have deres spisekammer i fred for fx børsteorme ved jeg ikke, men de må have en måde at opbevare deres mad i fred på

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
De har bo i en anemone sten spm jeg havde købt v Carsten . Den blev de hurtig glade for og er meget i den. Den vender bort fra ruden så har lidt svært v at se om de har et lager i den .
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Men giver det ikke en masse næring i vandet, hvis de dræber og opbevare dem i hule over længere tid?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Det eneste jeg ved om dem er at de æder deres bytte langsomt