Jebao pumper går i stykker ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Jebao pumper går i stykker ?

Indlæg af Mikas »

Min retur pumpe stoppede med at du sidste weekend. Det var en 4000.
Den fik en ny rotor og så kørte den igen .
Den var 1.5 år gammel.
Min skummer er lige død i dag. Den kan næsten ikk skubbe vand ind i skummeren. Somom den kører på 1 selvom den står på 10.
Den er 1år og 10 måneder gammel med en 2000 pumpe.
Har skilt den ad og renset uden hjælp.
Er jebao pumper virkelig så dårlig kvalitet? Har været yderst tilfreds med dem ellers men nu tør man jo næsten ik bruge dem mere hvis de ikke er bedre?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Jebao pumper går i stykker ?

Indlæg af trine... »

Med fare for at gentage mig selv om og om igen. Så strækker mine erfaringer sig kun til deres rw serie, hvilke hos mig har fået skiftet stator 2 gange inden for garanti perioden. Det undrer mig stadig at Deltec er distributør til det europæiske marked- der er dem der har stået for rep af den ene. De er selvfølgelig billige ift andre alternativer men mit valg falder ikke på dem igen.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Det er med det, som med så meget (stort set alt) her i livet. Man får hvad man betaler for.
De er sikkert flinke til at sende reservedele, eller ombytte, men hvad hjælper det når man står med grej der pludselig strejker?
Desuden, så går det altid i stykker (Murphys lov) om fredagen - lige op til en weekend.
Jeg har altid købt grej der er gennemprøvet og som har vist sit værd hos mange igennem mange år.
Dermed være ikke sagt, at det ikke kan gå i stykker, for selvfølgelig kan det det. Det sker bare ikke så tit.

Kommer selvfølgelig an på, hvad det skal bruges til. Jeg ville ikke bruge en RD som blandepumpe til saltvand. Der kan en Jebao fint bruges - men det har heller ikke fatale konsekvenser, hvis den går i udu.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Altså jeg har haft bk . Den gik også i stykker..
Jeg synes nu ikke jebao er så meget billigere end tunze i prisen. Jeg synes bare støjniveuet var bedre på jebaos pumper.
Men ja når jeg rejser 5 gange om året synes jeg det ville være surt hvis returen var stoppet der..
Nu er skummeren gået og Carsten har ingen hjemme til at bytte den på garantien så nu skal jeg leve uden :-/

Jeg har desværre ik plads til store bk pumper så skifter nok tilbage til en tunze dc men skummeren ser jeg ik meget alternativt til da nærmest alle de nye skummere er med jebao pumper eller fylder meget .
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Jebao dc pumper drøner derudad hos mig. 18 mdr uden stop og den før ligeså længe men døde pga sump uheld.
Deres rw pumper er derimod noget lååårt og dør..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af JJ »

Ja altså jeg vil også sige at jebao/jecod/maxspect og hvad de ellers hedder... Så er det et kineser produkt og efter min mening en kompromis løsning.

Det behøver ikke være et dårligt produkt i forhold til mange andre mærker, da også de dyre mærker kan gå i stykker. Men det er bare tankevækkende at hvis man søger på fx. "Jebao failure" eller lign. i Google, så bliver det ved med at dukke op med tråde hvor folk oplever at de svigter. Det giver bare ikke nogen rar mavefornemmelse hvis man har en balje med koraller for 20k og man tvivler på kvaliteten.

Jeg har sagt til mig selv at jeg ikke vil have de pumper i mit akvarie! Men det er jo fair nok hvis man ikke har råd til mere!

Det er lidt som at køre Ferrari med 4 Viborg dæk på! :-)
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Jeg har aldrig haft problemer med mine. Har 2 RW4, 1 DCS7200 (som kørte næsten 1 1/2 år uden rensning) og nu en DCP8000, som alle bare kører upåklageligt. Men ingen tvivl om, at fejlraten er større på billige kineser pumper. Tunze har dog også haft deres problemer - især med strømforsyningerne til deres første DC streampumper.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Så blev jeg også lidt klogere..

Denne hvide forhøjning er faktisk et leje der skulle kunne dreje rundt men sad så godt fast at jeg ikke anede det ikke var en del af rotoren.
Jeg troede at den bare skulle dreje inde i gummien, men gummien er bare med til at tage støjen.
Man burde måske skille sine ting ad når de er nye :D
Vedhæftede filer
IMG_6198.PNG
Gringo87
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
9
Postnummer: 9850 Hirtshals
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Gringo87 »

min dct 12000 køre os bare derud af... det min retur som skyder vandet op fra kælderen :D
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Min ene rw8 stod af mens jeg var på ferie. Jeg har stadig ikke fået købt en ny, for korallerne ser ud til at nyde det mindre flow ;-)
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af trine... »

Der er vist noget med at man kan lave en rep på lejerne med et stykke luftslange. Dvs når sluppet mellem leje og aksel bliver tilstrækkeligt stort, så holder rotoren op med at snurre, muligvis pga en given sikkerhedsforanstaltning. Derfor kan man af nød lave et nyt leje eller en ny foring af et stykke luftslange. Måske er det værd at prøve hvis man er uden for garantiperioden.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"