Hjælp min akse til pumpe er knækket
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Hjælp min akse til pumpe er knækket
Jeg håber virkelig der er en venlig sjæl der kan hjælpe med hvor jeg kan købe en ny akse til min pumpe der sidder på min kalkreaktor? Det virker ikke til at jeg kan gå ende mufferne af på den knækket akse så den skal være inklusiv dem?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Re: Hjælp min akse til pumpe er knækket
De der ende muffer har jeg fået af, så en ny akse der måler 9 cm hvor kan det købes imorgen
?

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 9850 Hirtshals
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Nordjylland
prøv i de lokale dyrehandlere
tit de har reservedele og så tag den gamle med så i kan sammenligne

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Måske prøv her http://www.edensrl.com/index.php?id=29& ... &ricambi=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er ikke en ret kendt pumpe. Kan du ikke finde en anden der passer?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Mener eheim sælger dem i løsvægt men Kunde ikke finde dem på 9 cm
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg kender ikke den pumpe. Men du kunne købe en anden, som er mere kendt.
Bruger du den som fødepumpe eller er det cirkulationspumpen?
Jeg har Aquabee, både som fødepumpe og som cirkulationspumpe og de fungerer fint. De siger ikke ret meget og er driftsikre.
Akvariebutikken i Vallensbæk har dem og de har også stumper, som rotorer og aksler til dem.
http://www.akvariebutikken.dk/product/a ... -2000-158/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis den skal være mindre:
http://www.akvariebutikken.dk/product/a ... -1000-163/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Bruger du den som fødepumpe eller er det cirkulationspumpen?
Jeg har Aquabee, både som fødepumpe og som cirkulationspumpe og de fungerer fint. De siger ikke ret meget og er driftsikre.
Akvariebutikken i Vallensbæk har dem og de har også stumper, som rotorer og aksler til dem.
http://www.akvariebutikken.dk/product/a ... -2000-158/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis den skal være mindre:
http://www.akvariebutikken.dk/product/a ... -1000-163/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hej Erik
Det er den cirkulationspumpe kalkreaktoren er født med. Jeg ser lige om jeg ikke kan skaffe en akse først tænker der er meget tilpasning af kalkreaktoren for at få en ny cirkulationspumpe til at passe ind?
Det er den cirkulationspumpe kalkreaktoren er født med. Jeg ser lige om jeg ikke kan skaffe en akse først tænker der er meget tilpasning af kalkreaktoren for at få en ny cirkulationspumpe til at passe ind?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad er det for en kalkreaktor der bruger de pumper? Og kan fabrikanten/leverandøren af reaktoren ikke hjælpe med en akse
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er Skimz
http://skimz.sg/index.php?route=product ... duct_id=54" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo men ville se om jeg ikke kunne støve en op i dag så jeg kunne lave den i aften. Ellers må jeg skrive til producenten
http://skimz.sg/index.php?route=product ... duct_id=54" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo men ville se om jeg ikke kunne støve en op i dag så jeg kunne lave den i aften. Ellers må jeg skrive til producenten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
jeg var et smut i akvariebutikken som Erik linker til, en meget fint butik hvis man er den type der er til ferskvand
Der fik jeg fingerne i følgende roter Eheim 7481040 og det virker umiddelbart til at virke. Så tager jeg ind forbi Decocean imorgen og ser om han måske skulle have nogle originale akser i gemmerne. Og så har jeg også skrevet til producenten så jeg kan købe nogle originale og have liggende da jeg tænker det kommer til at ske igen.
Tak for hjælpen.

Tak for hjælpen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ahhh der var jeg lige lidt for hurtig. Aksen er ikke helt lang nok hvilket giver noget larm fra huset på pumpen. H
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Når for lige at runde tråden af. Jeg var forbi Carsten i går og har dem ikke men den mand ved jo alt så han kunne henvise til https://www.conradelektronik.dk/Akvarie ... pi=1176364" onclick="window.open(this.href);return false;
der forhandler pumpen. Så dem har jeg skrevet til og spurgt om det er noget de ligger inde med. Og så har jeg skrevet sammen med producenten Skimz i Singapor (det der internet er godt nok smart i sådanne sammenhæng!!!) og de sender en akse og ny rotor til mig i dag så skulle jeg have det inden 15 dage, fantastik.
der forhandler pumpen. Så dem har jeg skrevet til og spurgt om det er noget de ligger inde med. Og så har jeg skrevet sammen med producenten Skimz i Singapor (det der internet er godt nok smart i sådanne sammenhæng!!!) og de sender en akse og ny rotor til mig i dag så skulle jeg have det inden 15 dage, fantastik.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Hvis den kører med Eheim rotoren/akslen, så er det fint. Så tilsætter den formodentlig.
Hvis ikke du kan holde støjen ud og stopper den, så vær opmærksom på dine værdier. Afhængigt af mængden af koraller så falder de ret kraftigt, hvis man ikke supplerer.
Erik
Hvis ikke du kan holde støjen ud og stopper den, så vær opmærksom på dine værdier. Afhængigt af mængden af koraller så falder de ret kraftigt, hvis man ikke supplerer.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hej Erik
Hvis jeg ikke skal blive skilt inden jeg er nået at bliver gift skal den skiftes. Men så længe jeg har lovet bedring inden for kort tid så går det (og alt i den sammenhæng er jo relativt)
Hvis jeg ikke skal blive skilt inden jeg er nået at bliver gift skal den skiftes. Men så længe jeg har lovet bedring inden for kort tid så går det (og alt i den sammenhæng er jo relativt)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Så modtage jeg en ny roter samt en ekstra akse fra Singapore sendt sidste mandag! Så burde det værste brummeri fortage sig (og jeg vil være mere forsigtig næste gang jeg smider nyt medie i reaktoren)
God mandag der ude
God mandag der ude
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012