Gyre spinoff??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Gyre spinoff??
Kiggede på Ebay.
Og der fandt jeg denne pumpe
http://www.ebay.de/itm/GLAMORCA-GP03-Gy ... Sw8lpZIWxp" onclick="window.open(this.href);return false;
Controlleren har en anden farve, og kassen lige så. Men er det hele forskellen?
Det samme sæt fås fra USA, hvor det kaldes Icecap.
Er der nogen som ved mere?? Ikke fordi jeg vil købe noget af det, men blot af nysgerrighed
Og der fandt jeg denne pumpe
http://www.ebay.de/itm/GLAMORCA-GP03-Gy ... Sw8lpZIWxp" onclick="window.open(this.href);return false;
Controlleren har en anden farve, og kassen lige så. Men er det hele forskellen?
Det samme sæt fås fra USA, hvor det kaldes Icecap.
Er der nogen som ved mere?? Ikke fordi jeg vil købe noget af det, men blot af nysgerrighed
- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Birk(Herning)
Re: Gyre spinoff??
Vil tro de de er lavet af maxspect men så har de fået sat andet navn på
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Men det er da en markant lavere pris.
Fandt forklaringen her:
https://www.nano-reef.com/forums/topic/ ... gyre-pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
En neddroslet udgave af Gyren.
Den controller ligner den store til Gyren, men fungerer kun på en pumpe
Ophænget er også helt anderledes.
Fandt forklaringen her:
https://www.nano-reef.com/forums/topic/ ... gyre-pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
En neddroslet udgave af Gyren.
Den controller ligner den store til Gyren, men fungerer kun på en pumpe
Ophænget er også helt anderledes.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
God detalje og se at ledning til motorhuset køre ind fra siden af , og ikke bagfra som på andre MAXSPECT GYRE pumper , ser ud til og være mere gennemtænkt så man undgår knækkede ledninger på motorhuset. 

- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Icecap er vist blot fabrikanten/importøren der rebrander et spinoff af et allerede eksisterende design med lidt få konstruktive ændringer. Icecap lavede vist bla mh/hqi ballaster og reflektorer før i tiden hvis jeg husker rigtigt. Maxspect har vist helt styr på patent rettighederne:-)
- Holmeren
- Dværg kejser
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Maxspect er ligeså kinesisk som så meget andet, og i Kina er der vidst ikke rigtig noget der hedder Patent
Jebao Crossflow er jo også en "kopi" af Gyre pumperne.
Samtidig med det har de noget der hedder "Patent Pending" dvs de har søgt om patentet, udgivet produktet og venter så på at få det.. Det er absolut ikke sikkert de får patentet, og herhjemme har vi strenge regler omkring patent og hvor mange mennesker der må ha set det før patentet bliver afvist
Så indtil Maxspect har fået deres patent er der faktisk frit spil, og hvis det så går i vasken er det bare tough luck for Maxspect.. Får de derimod patentet kan de sagsøge de nye
Nu har jeg ikke ledt alt igennem men lige en hurtig søgning gennem Google Patents viser ikke noget tegn på at Gyre er patenteret
Så se det som en mulighed for at få en fin pumpe til billigere penge end Maxspects "ikke-menneske" priser

Jebao Crossflow er jo også en "kopi" af Gyre pumperne.
Samtidig med det har de noget der hedder "Patent Pending" dvs de har søgt om patentet, udgivet produktet og venter så på at få det.. Det er absolut ikke sikkert de får patentet, og herhjemme har vi strenge regler omkring patent og hvor mange mennesker der må ha set det før patentet bliver afvist

Så indtil Maxspect har fået deres patent er der faktisk frit spil, og hvis det så går i vasken er det bare tough luck for Maxspect.. Får de derimod patentet kan de sagsøge de nye

Nu har jeg ikke ledt alt igennem men lige en hurtig søgning gennem Google Patents viser ikke noget tegn på at Gyre er patenteret

Så se det som en mulighed for at få en fin pumpe til billigere penge end Maxspects "ikke-menneske" priser

Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ifølge teksten er de jo netop lavet på licens. Det kan jeg ikke se grunden til hvis designet ikke er patenteret.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2011
Icecap laver kontroller til maxpect gyre. Så du kan bruge maxpect gyre over din apex neptun.
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Checkede lige patentdatabaserne. Der er ikke udstedt patenter til Maxspect (GUANGZHOU MAXSPECT ELECTRONIC TECHNOLOGY CO LTD) på Gyre teknologien endnu.
Ansøgningen er stadigvæk i live, frist for at søge patent i Europa er rent faktisk i morgen, 27. juni 2017, der kan søges på baggrund af en ansøgning indleveret i Kina og en PCT ansøgning WO16082655.
Der er ikke frit spil indtil der udstedes patent, man kan rent faktisk godt opnå forbud på baggrund af en patentansøgning, men det kræver ofte store garantier før en dommer vil udstede forbud, og vil udløse store erstatninger hvis patentet falder.
Som diverse artikler på nettet skriver har Maxspect givet licens til at andre (IceCap) må sælge Gyre pumper. Hvad licensen indeholder er sjældent noget tredje part får indblik i, men den kan jo både indeholde rettigheder til patent, varemærke og design. Så selvom der ikke opnåes patent kan der stadigvæk være kød på en licens.
Det er dog vigtigt at huske at produktet ikke behøver at være af samme kvalitet, der kan være brugt dårligere plast og billigere magneter i motoren, og dermed lavere virkningsgrad. Controlleren ser dog ud til at være af samme fabrikat, men med begrænsede funktioner.
Ansøgningen er stadigvæk i live, frist for at søge patent i Europa er rent faktisk i morgen, 27. juni 2017, der kan søges på baggrund af en ansøgning indleveret i Kina og en PCT ansøgning WO16082655.
Der er ikke frit spil indtil der udstedes patent, man kan rent faktisk godt opnå forbud på baggrund af en patentansøgning, men det kræver ofte store garantier før en dommer vil udstede forbud, og vil udløse store erstatninger hvis patentet falder.
Som diverse artikler på nettet skriver har Maxspect givet licens til at andre (IceCap) må sælge Gyre pumper. Hvad licensen indeholder er sjældent noget tredje part får indblik i, men den kan jo både indeholde rettigheder til patent, varemærke og design. Så selvom der ikke opnåes patent kan der stadigvæk være kød på en licens.
Det er dog vigtigt at huske at produktet ikke behøver at være af samme kvalitet, der kan være brugt dårligere plast og billigere magneter i motoren, og dermed lavere virkningsgrad. Controlleren ser dog ud til at være af samme fabrikat, men med begrænsede funktioner.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Personligt synes jeg er at Maxspect er et godt eksempel på over hypede kinavarer til fuldstændig overpris. Jeg har både R420R lamper og gyrepumpe og er på ingen måde imponeret over hverken kvaliteten af deres produkter, eller holdbarhed kontra pris.
Både lamperne og pumpen er blevet repareret flere gange, lamperne har fået nye clusters samt driverprint, lcd displays og blæsere. Så det eneste der ikke er skiftet er kabler, psu's og selve kroppen. Xf 150 har traditionen tro fået nye forbedrede rotorer samt silence holder da den larmede som en pose nødder, og nu hvor den er fyldt to år er kablet mørnet ved indgangen til motordelen. Så Maxspect vinder ingen priser i min bog!
Både lamperne og pumpen er blevet repareret flere gange, lamperne har fået nye clusters samt driverprint, lcd displays og blæsere. Så det eneste der ikke er skiftet er kabler, psu's og selve kroppen. Xf 150 har traditionen tro fået nye forbedrede rotorer samt silence holder da den larmede som en pose nødder, og nu hvor den er fyldt to år er kablet mørnet ved indgangen til motordelen. Så Maxspect vinder ingen priser i min bog!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg har en Gyre og er ganske godt tilfreds med den. Den har fået en enkelt rotor, og det var en snegl der havde smadret rotoren.
Den larmer ikke med mindre jeg vender retning på den.
Har Idag fået en Gyre mere og den er lige så lydløs som den første.
Den første pumpe er nu omkring 2 år og har ingen fejl eller defekter. Så det er bestemt ikke alle der er dårlige.
Angående lamper ser det korrekt at der har været problemer med dem. Mine er ingen undtagelse. 5 ud af 6 har været til reparation. Alle har det været Clusters der har været gået. Ikke andre fejl
Den larmer ikke med mindre jeg vender retning på den.
Har Idag fået en Gyre mere og den er lige så lydløs som den første.
Den første pumpe er nu omkring 2 år og har ingen fejl eller defekter. Så det er bestemt ikke alle der er dårlige.
Angående lamper ser det korrekt at der har været problemer med dem. Mine er ingen undtagelse. 5 ud af 6 har været til reparation. Alle har det været Clusters der har været gået. Ikke andre fejl
- kalmar
- Palet kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2017
Mht. Maxspect lamper, syntes jeg at høre fra mange at de har det med at gå i stykker hvis de kører på fuld blus, fremfor f.eks. på 70%. Mon der ikke er noget om snakken. Led, driver, strømforsyning, alt bliver belastet tilsvarende mindre når der skrues ned.. Måske skal man bare købe en lidt større end man har brug for og ikke køre den på fuld blus?
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Ved maxspect for man meget for pengene men det er klart at en lampe til 2800 kr. aldrig bliver lige så god som en til 6000 kr. Jeg kunne nemt se forskel da jeg gik fra maxspect razor til pacific sun hybrid, men PS lampen kostede også de dobbelte, men kører til gengæld nu på 4,5 år og er ikke gået i stykker endnu.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det er vel med det, som med alt andet her i livet - man får hvad man betaler for, hverken mere eller mindre. ErikKasper j. skrev:Ved maxspect for man meget for pengene men det er klart at en lampe til 2800 kr. aldrig bliver lige så god som en til 6000 kr. Jeg kunne nemt se forskel da jeg gik fra maxspect razor til pacific sun hybrid, men PS lampen kostede også de dobbelte, men kører til gengæld nu på 4,5 år og er ikke gået i stykker endnu.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er ret simpelt med Maxspekt lamperne.kalmar skrev:Mht. Maxspect lamper, syntes jeg at høre fra mange at de har det med at gå i stykker hvis de kører på fuld blus, fremfor f.eks. på 70%. Mon der ikke er noget om snakken. Led, driver, strømforsyning, alt bliver belastet tilsvarende mindre når der skrues ned.. Måske skal man bare købe en lidt større end man har brug for og ikke køre den på fuld blus?
De findes i 60/120/180 og helt op til 300w.
Eneste forskel er antallet af clusters. Hvert cluster er helt ens.
Jeg må sige at det virker som om lamperne er blevet mere holdbare efter at de er blevet repareret.
Har ikke haft nogle udfald på dem der har været en tur forbi fabrikken, og det selv efter garantien er udløbet.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Tak for i dag Carsten 
Nu vi lige var inde på emnet tidligere, tjekkede jeg op på det.
Det er en Maxspect pumpe, og ikke bare et knock-off..
Umiddelbart blot en lidt mere skrabet udgave..

Nu vi lige var inde på emnet tidligere, tjekkede jeg op på det.
Det er en Maxspect pumpe, og ikke bare et knock-off..
Umiddelbart blot en lidt mere skrabet udgave..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]