Lugt fra akvariet/sump
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2017
Lugt fra akvariet/sump
Har haft et akvarie under indkørring i 3 måneder og alle værdier er fine eller akseptable, der er stadig en hel del alger i akvariet. Mit spørgsmål er at ca 2 måneder inde begyndte hele huset at lugte som om der var kommet nogen og læsset 50 kg råden tang ned i akvariet, og har ikke kunne komme af med lugten og lufter jeg ikke ud dagligt er det kvalmende. Skummer kører døgnet rundt. Er der nogen der har en ide til hvad det kan være? Eller hvad det kan skyldes lugten? For alle dem jeg har besøgt med akvarie har ikke haft i nærheden af mit. Akvariet er på 350L .
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Lugt fra akvariet/sump
Jeg har netop haft min balje lukket ned og genstartet med nye sten. Her begyndte det også at lugte efter et par uger. Men lugten forsvandt igen efter yderligere et par uger. Så tror det er en indkøringsting. Der går over igen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Skummerkoppen kan lugte forfærdeligt. Prøv at tømme den dagligt. Evt. Kan du lave en opløsning af calciumklorid og hælde lidt i bunden af Skummerkoppen. Det skulle tage lugten
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg oplevede det samme med mit. Det går over igen. Hvad det helt præcist er der lugter, ved jeg faktisk ikke.Ryom skrev:Jeg har netop haft min balje lukket ned og genstartet med nye sten. Her begyndte det også at lugte efter et par uger. Men lugten forsvandt igen efter yderligere et par uger. Så tror det er en indkøringsting. Der går over igen.
Men det er rigtigt, det er en ret gennemtrængende lugt.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Mit lugtede også lidt. Ikke noget konen var begejstret for, men det er en del af den fantastiske pakke hun har vundet, ved at være sammen med et skønt individ med en herlig hobby
Brug gerne den sætning, så bliver de varme om hjertet, hvis altså din bedre halvdel klager og lugten.

-
- Pudsereje
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2017
Har haft skummeren ude og renset den og ja den lugter men det er ikke det detsværre .Carsten skrev:Skummerkoppen kan lugte forfærdeligt. Prøv at tømme den dagligt. Evt. Kan du lave en opløsning af calciumklorid og hælde lidt i bunden af Skummerkoppen. Det skulle tage lugten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990