Da jeg skal igang med en upgradering af mit akvarie går jeg iøjeblikket og har tankerne på hvordan dette skal laves bedst muligt.
Det akvarie jeg idag har, er lavet af Bima (Henning) dette akvarie er jeg så tilfreds med at han får mulighed for igen at lave et mesterværk

Mine tanker går bla. på at få lavet udvendige overløb (2 stk.) på bagruden. Da akvariet bliver 2 meter i længden er min ide at der placeres et overløb i hver sin ende af akvariet for på den måde at have sikkerhed for at hele overfladen trækkes mod overløbene.
Akvariet kommer til at have følgende udvendige mål: længde: 200cm, dybde: 50cm, højde: 45cm.
Af belysning over akvariet vil jeg fortsætte med at bruge Kessil-lamper med deres monterings-kit, og netop omkring monteringen af disse lamper vil jeg gerne have at de fastgøres på akvariet. På mit nuværende akvarie sidder lamperne på den vandrette bølgebryder på bagruden. Dette kunne jeg godt bruge nogle ideer til hvordan de evt. vil kunne fastgøres på en anden og bedre måde. Jeg går selv med en ide om at påmontere et stykke glas hele vejen langs bølgebryder/bagruden i lodret, dog er jeg meget i tvivl om dette vil kunne holde? (Se billede af nuværende akvarie)
Det kunne være fedt med ideer omkring hvad der kunne laves på akvariet. Så hvis der sidder nogle derude med ideer til hvordan man kan designe akvariet så det absolut bliver nemt og mest effektiv måde at holde akvarie.
Alle input og ideer skal være meget velkommen