Fang krabbe
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2017
Fang krabbe
Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Fang krabbe
En fælde eller en fiskkrog med madding på.Threepwood skrev:Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.
Fælden er nok den sikreste.
Hvor stor er krabben?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hej. Jeg har tidligere fanget krabber ved at tilbyde dem lidt nori tang med en lang pincet over en periode. Krabbe vænner sig til at der kommer foder og går længere og længere ud af hulen. Når den er helt tryg og Håndtam, kan du få den til nærmest selv at kravle over i nettet.
Det har virket her
Det har virket her

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 8
tak for svar . hvad anbefaler du jeg bruger som mading ? havde tænkt mig at sætte et glas ned med noget i så den ikke kan komme op igen. krabben er ca lidt størere end en 5 kroneCarsten skrev:En fælde eller en fiskkrog med madding på.Threepwood skrev:Er 2 mdr under indkøring, og har fået øje på en krabbe har slået lejer imellem to sten, er der nogen der ved eller har en god ide til hvordan jeg fanger den? For den er rimelig hurtig og får aldrig fanget den med en tang.
Fælden er nok den sikreste.
Hvor stor er krabben?
tak for svar og det må jeg se om jeg kan, hvor får man fat i nori tang? er helt nyg i fagetcharlie saltvand skrev:Hej. Jeg har tidligere fanget krabber ved at tilbyde dem lidt nori tang med en lang pincet over en periode. Krabbe vænner sig til at der kommer foder og går længere og længere ud af hulen. Når den er helt tryg og Håndtam, kan du få den til nærmest selv at kravle over i nettet.
Det har virket her
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis krabben ikke kan komme p af glasset, kan den vel heller ikke komme i glasset. En lille frossen reje kan være meget delikat for en krabbe.
Nori tang køber du supermarkedet.
Bruges til sushi
Bruges til sushi
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 8
Hehe havde tænkt mig at stille glasset op af stenene (så det i en youtube video)Carsten skrev:Hvis krabben ikke kan komme p af glasset, kan den vel heller ikke komme i glasset. En lille frossen reje kan være meget delikat for en krabbe.
Bruges til sushi
Ok super tror jeg starter med at prøve med en frossen reje , skal det bare være nogen man køber i supermarkedet eller noget man køber frosset i en dyreforretning? Vil hellere spørge dumt og være sikker for vil ikke tilføje noget skadeligt til systemet