Microbobler
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Microbobler
Gennem rigtigt mange år har min sump blot været et eller flere åbne akvarier. Hvor skummer, og retur pumpe har stået i samme akvarie.
Det er gået helt problemlæst. Men nu er min skummer pludseligt begyndt at smide en masse bobler ud i sumpen. Hvorfor, aner det ikke.
Og boblerne ryger med op i akvariet.
Tænkte på at lave en boblefælde, men er lidt tvivlende på hvordan jeg skal lave den.
Hvad har I andre af ideer?? Ikke nødvendigvis til en bobble fælde andre forslag til andre tiltag modtages også gerne
Det er gået helt problemlæst. Men nu er min skummer pludseligt begyndt at smide en masse bobler ud i sumpen. Hvorfor, aner det ikke.
Og boblerne ryger med op i akvariet.
Tænkte på at lave en boblefælde, men er lidt tvivlende på hvordan jeg skal lave den.
Hvad har I andre af ideer?? Ikke nødvendigvis til en bobble fælde andre forslag til andre tiltag modtages også gerne
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Re: Microbobler
Stil evt en kande i plastik eller akryl under udløbet, bare sørg for at den går næsten hele vejen op til vandspejlet. En box af akryl eller lign kan også bruges, og så kan den laves specifikt til formålet. Nu ved jeg ikke hvordan udløbet fra din specifikke skummer ser ud men virker til de fleste typer designs.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Hvis den ikke virker så drop den helt eller prøv at skumme på deltid,boblene har Ingen Proteiner de kan Binde OG bliver lettere så de fiser ud over det hele,Lyder måske ikke helt så videnskabelig;/
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Skummeren er en gammel ATI bubblemaster 250, så udløbet sidder midt på skummeren. Og tror ikke rigtigt der kan laves noget ved det.
Ole, jeg kan sagens følge din tanke. Vil prøve at finde et tænd og sluk ur.
Ole, jeg kan sagens følge din tanke. Vil prøve at finde et tænd og sluk ur.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Den gamle model havde nærmest en albue fra udløbet og så et stigrør met et t-stykke, næsten som en halv durso. Det kunne måske være en løsning hvis ikke modtrykket bliver for stort og afgangen ellers er en diameter som passer med given pvc str.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Beklager men det har den ikke. Den har blot et hul, som der sidder en "skydeport" på, hvor vandstanden i skummeren justerestrine... skrev:Den gamle model havde nærmest en albue fra udløbet og så et stigrør met et t-stykke, næsten som en halv durso. Det kunne måske være en løsning hvis ikke modtrykket bliver for stort og afgangen ellers er en diameter som passer med given pvc str.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
http://glassbox-design.com/2008/ati-bub ... ine-hobby/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Lige for at runde af.
Jeg fandt årsagen til at de bobler "inficerede" akvariet.
Da jeg har 2 sumpe, besluttede jeg at flytte skummeren til den første sump.
Og da jeg tog fat i skummeren, fandt jeg årsagen til de bobler. Limningen i bunden var gået, og pumperne havde trukket røret en anelse skævt, så der var ca 3 mm åbning mere eller mindre hele vejen rundt.
Tog skummeren op og rengjorde den grundigt, for at lime den med 10 sekunders lim. Nu fungerer den igen, som den skal - regner jeg med
Jeg fandt årsagen til at de bobler "inficerede" akvariet.
Da jeg har 2 sumpe, besluttede jeg at flytte skummeren til den første sump.
Og da jeg tog fat i skummeren, fandt jeg årsagen til de bobler. Limningen i bunden var gået, og pumperne havde trukket røret en anelse skævt, så der var ca 3 mm åbning mere eller mindre hele vejen rundt.
Tog skummeren op og rengjorde den grundigt, for at lime den med 10 sekunders lim. Nu fungerer den igen, som den skal - regner jeg med