Er der ofte problemer med utætheder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
DanE
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2012

Er der ofte problemer med utætheder

Indlæg af DanE »

Hej Saltvandsakvarister. Jeg overvejer at købe et saltvandsakvarie, og vil høre om jeres erfaring med utætheder fra rør, rørgennemføringer og diverse tilslutninger. Har tidligere haft ferskvandsakvarie, med indvendig pumpe, hvor risikoen for vandskader jo ikke er så stor.
Er vandskader/uætheder noget man ofte oplever som saltvandsakvarist ?
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov

Re: Er der ofte problemer med utætheder

Indlæg af mchr »

hvis du er grundig når du laver din rørføring og ikke tager alt for mange genveje er odds for utætheder minimale.
de gange jeg har fået vand på gulvet er 100% min egen skyld og ofte en genvej eller en skodløsning jeg har valgt.

Hvis du bygger fra nyt kan du planlægge sumpen så det meste af rørføringen er over sumpen, så vil vandet ende deri.
DanE
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby

Indlæg af DanE »

Tak for tilbagemeldingen. Det kan godt være at jeg må overvinde frygten for et ødelagt gulv og springe ud i saltvand. Det er noget helt særligt.
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Indlæg af Twinks »

Alternativt kan du jo få saltvand med sump i bag eller intern skummer
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg er enig med mchr i, at har du lavet limninger på/af rørføringen ordentligt, så er det sikkert.
Vi ser faktisk yderst sjældent utætte akvarier. Hvis det er klodset rigtigt op, så der ikke opstår spændinger, sker det så godt som aldrig.
Men alt kan gå i stykker.
Langt de fleste fejl med vand på gulvet, skyldes akvaristen selv. Vi indbygger sikkerheder i systemerne, for at imødegå oversvømmelse i tilfælde af strømsvigt.
Så du skal ikke lade det holde dig tilbage. Husk at søge råd herinde - inden du giver dig i kast med projektet. Så skal det helt sikkert nok gå glat.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"