Svæv i vandet
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2017
Svæv i vandet
Jeg har et problem med meget svæv i vandet er der nogle der har et godt trick? Jeg ved ikke ondet er min sandspiser der er skyld i det.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Svæv i vandet
Det er nok et meget godt bud, som du selv kommer med ... Hvis det er den der er problemet, så er løsningen jo, at du skiller dig af med den..
Men.... Nu ser det ud til at du er nystartet? Hvor længe har det kørt?
Men.... Nu ser det ud til at du er nystartet? Hvor længe har det kørt?
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Hej Olsen.
Der er en del der køre med en filtersok et sted i systemet, typisk ved nedløbsrøret til sumpen. Hvis du vælger dette, så HUSK at rense ved behov.
Jeg køre helt uden "mekanisk" filter = har ikke noget i systemet der fanger svæv som fx sok, filtervat eller andet. Jeg har noget svæv i vandet i perioder, men kan sagtens leve med det, da alle beboere ser ud til at stortrives. Når jeg dykker på tropiske rev, så er det også sjældent at vandet er helt sterilt og som snaps. Der er MASSER af små partikler i vandmassen (fx koral foder).
Velkommen til og god fornøjelse med baljen
Der er en del der køre med en filtersok et sted i systemet, typisk ved nedløbsrøret til sumpen. Hvis du vælger dette, så HUSK at rense ved behov.
Jeg køre helt uden "mekanisk" filter = har ikke noget i systemet der fanger svæv som fx sok, filtervat eller andet. Jeg har noget svæv i vandet i perioder, men kan sagtens leve med det, da alle beboere ser ud til at stortrives. Når jeg dykker på tropiske rev, så er det også sjældent at vandet er helt sterilt og som snaps. Der er MASSER af små partikler i vandmassen (fx koral foder).
Velkommen til og god fornøjelse med baljen

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 8
Det har kørt ca 2 måneder. Jeg syntes det ser meget fint ud om morgenen inden lyset tænder og når lyset så har været tænt i 10 min så er der svæv igen.å
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 8
Jeg syntes bare de akvarier jeg har været ude og se hos andre de har helt klart vand og slet ingen svæv
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
En filtersok vil ikke hjælpe hvis det er et af dyrene i tanken, som konstant moser igennem det fine sand og skaber alt det svæv i vandet.
Ellers er jeg enig med Charlie, så kan filtervat/sok afhjælpe problemet med svæv.
Hvis det er nyt og du har tilføjet fint sand, så kan det også være grunden. Hvis du så samtidig render og stiller på pumper mv., så sandet/små partikler bliver kastet rundt.
Ellers er jeg enig med Charlie, så kan filtervat/sok afhjælpe problemet med svæv.
Hvis det er nyt og du har tilføjet fint sand, så kan det også være grunden. Hvis du så samtidig render og stiller på pumper mv., så sandet/små partikler bliver kastet rundt.
Morten
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 8
Ok jeg må overveje om jeg skal fange den sandspiser op men det er jo ikke lige den nemmeste opgave.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Derfor skal man også nøje overveje hvad det er man smider i baljen!
Hvis du ligefrem kan se, at al svævet skyldes fisken, så må du igang med at fange den, hvis ikke du kan trives med det..
Ellers, så se lige tiden an...

Hvis du ligefrem kan se, at al svævet skyldes fisken, så må du igang med at fange den, hvis ikke du kan trives med det..
Ellers, så se lige tiden an...

Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad med en bakterie opblomstring?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Nu hvor det kun har kørt 2 måneder så ville jeg ikke selv begynde at prøve at fange den ..
Min personlige erfaring siger mig den nok ik holder så længe. Det gør de sjældent i starten.
Min personlige erfaring siger mig den nok ik holder så længe. Det gør de sjældent i starten.

Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Hvorfor er der så lys i køleskabet?