Rhinecanthus aculeatus
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: Odense
Rhinecanthus aculeatus
Min kone, har en kærlig til Rhinecanthus aculeatus, der kun er lidt mindre end den er til mig.
Men som jeg kan læse mig til så vil den æde alt hvad der er af koraller. Odder was?
Men som jeg kan læse mig til så vil den æde alt hvad der er af koraller. Odder was?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Rhinecanthus aculeatus
Hejmadi skrev:Min kone, har en kærlig til Rhinecanthus aculeatus, der kun er lidt mindre end den er til mig.
En fantastisk fisk som desværre har det med at prøvesmage/tygge på alt. Da jeg arbejdede i Tivoli var vi altid opmærksom på disse og andre aftrækkere da de godt kunne finde på at tygge i vores luftslanger når vi dykkede i akvariet.
Og ja de er rigtig glade for rejer og muslinger... Set herfra en fisk som passer perfekt i et rent fiske-akvarie og ikke i et reef-akvarie desværre.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Er som regel " reefsafe" i et givent omfang. Men kaster dog med sand og tygger i sten samt krebs ,snegle og alle mindre fisk den lige kan suge ind i næbbet. Skøn fisk med en skøn personlighed men egner sig efter min overbevisning til de færreste revakvarier, medmindre man kører BB eller blot er ligeglad med svæv i vandet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har ikke set dem spise koraller, men alle andre bløddyr står på menuen. Og sm de andre skriver, smider den rundt med sandet.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: Odense
Æv. den må vente lidt.