Update 20. marts
Jeg flyttede alt fra min kube til Reeferen, hvilket stort set ikke gav mig en algeopblomstring. MEN da jeg så tilførte en stor søjle i keramik kom der et flot brunt lag på alt det nye, mine (få) koraller trives fint på trods af algerne. Når de brune alger er væk vil jeg tilføre et bundlag, jeg har nogle poser red Sea Reef base liggende der venter på at komme i.
Jeg skal have omarrangeret stenene i højre side, måske fjernet nogle samt have søjlen mere ind mod midten, jeg har ikke den perfekte plan endnu.
Teknikken er dog ved at være på plads (i den første udgave

Lys: Maxspect Razor 160w 16000 k med 2 x 24w T5 udebygnkng
Skummer: Nyous Quantum 120
Retur: Jebao DCT4000 (ønske Vectra M1)
Cirkulation: 2 x Rossmont Mover MX9800 og en Wavertil at styre baladen
36w UV filter
GroTEC III der kørerTriton core 7 base supplements (Other methods)
Sumpen er blevet fyldt op med ovenstående og der skal tilføjes et par reaktore på sigt. Jeg mangler en plan for motering af diverse bokse med knapper fra pumper osv. Men min plan er at holde sumpen så ordentlig som mine evner tillader, men nu er det hele monteret midlertidigt.
Den indbyggede ATO har jeg udvidet med et 25 liters akvarie til RO vand, der er en timer på så den indbyggede ATO bliver fyldt en gang i døgnet, der er ca til 9 dage.
Jeg har bygget et lille skab i "Reefer" stil hvor jeg kan have alt det grej jeg bruger hver dag. Derudover bor dorseringsmaskinen og Ballingbeholdere også her.
Nu venter jeg på at algerne forsvinder og på at få en god ide til mit reefscape.