Men der er jo en masse udstyr jeg derudover skal have købt og jeg skal til at have et overblik så jeg kan planlægge det bedst muligt.
På sigt vil jeg gerne (hvis det da findes?) kunne styre mest muligt via computer eller lignende, så jeg vil gerne købe udstyr der senere kan tilkobles en central styring.
Mht. skummer har jeg tænkt på Deltecs 1351 - 2 årsager: 1) jeg vil have en rigtig god kapacitet og 2) DC pumpe tænker jeg er mere stille og jeg kan bedre styre den. Men kan den være i sumpen - det kan jeg ikke finde ud af? Er der en anden jeg bør overveje så jeg på sigt kan styre den med computer?
Hvad tænker I ellers jeg kan få brug for? (på sigt og til april når jeg køber akvariet)
Pumper (dc motor?), doseringsmaskine, reaktor, sten (levende eller døde - findes der forskellige producenter?), andet?
Er osmoseanlæg nødvendigt eller ej? Hvis ja, hvilket er i god kvalitet? Kan jeg starte med alm. vandhanevand og senere begynde at bruge omvendt osmosevand eller er det enten eller?
Håber I vil være med til at hjælpe mig godt på vej

Update (160317, kl. 23:55)
Hvad siger folket til sådan en doseringspumpe? Er det noget "man" aka jeg har brug for til at begynde med eller hører det under en evt. senere investering?
EASI-dose 3 (doseringspumpe)