ph
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2012
ph
Hej alle.Har lige fyldt salt i mine 1460 l vand,24 timer siden,så ville jeg lige høre om det er normalt ved opstart at ph ligger på 9.2 ved 2305 c og et salt indhold er 1027,har brugt coral pro reff salt fra red sea.er klar over at værdierne hvil køre op og ned her i starten hilsen thomsen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: ph
Nu blandet saltvand, er noget barskt noget. Lad det køre og mål igen i morgen aften. Det er blandt andet også derfor at man skal lade nyt saltvand stå og "gasse" af.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Bruger du osmosevand?thomsen skrev:Hej alle.Har lige fyldt salt i mine 1460 l vand,24 timer siden,så ville jeg lige høre om det er normalt ved opstart at ph ligger på 9.2 ved 2305 c og et salt indhold er 1027,har brugt coral pro reff salt fra red sea.er klar over at værdierne hvil køre op og ned her i starten hilsen thomsen.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
@Carsten: Han skriver jo det er 24 timer siden han har blandet det
@Thomsen: Værdierne i det salt ligger lige på grænsen til at overmætte vandet og 1,027 er jo heller ikke i den lave ende, så hvis udgangspunktet er hårdt vandværksvand kan det MÅSKE godt passe.
Hvad måler du pH med?
Er der nye dekorationer i baljen? Er der evt. brugt cement til opbygning?
Hvad er din dKH?
Hvis KH ikke er ekstrem høj og der ellers er omrøring i overfladen og/eller skummer burde gasudvekslingen med luften i lokalet sørge for ligevægt i CO2 partialtrykket og en pH på omkring 8
@Thomsen: Værdierne i det salt ligger lige på grænsen til at overmætte vandet og 1,027 er jo heller ikke i den lave ende, så hvis udgangspunktet er hårdt vandværksvand kan det MÅSKE godt passe.
Hvad måler du pH med?
Er der nye dekorationer i baljen? Er der evt. brugt cement til opbygning?
Hvad er din dKH?
Hvis KH ikke er ekstrem høj og der ellers er omrøring i overfladen og/eller skummer burde gasudvekslingen med luften i lokalet sørge for ligevægt i CO2 partialtrykket og en pH på omkring 8
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
Jeg måler ph med hm digital ph 80,ogja der er reff kerramik af cement som er nyt og så kommer der 2 atool søjler i også,har ikke målt min kh,hvil ph falde med tiden eller skal jeg gøre noget andet tak for svar hilsen thomsen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, jeg lader altid det friske saltvand stå mindst 24 timer og nogen gange længere.tim_rn skrev:Hej Carsten - gør du det også ved vandskift? Hvor længe og alt det der(undskyld for spørgsmål i dit spørgsmål thomsen)
Hvis vandet er for friskt opblandet, kan de se at korallerne trækker sig sammen og slimer en hel del
Fiskene er heller ikke alt for glade for friskt saltvand.
Red Sea er vist også kendt for at være i den meget høje ende med værdierne.