Luft til skummeren
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Luft til skummeren
Jeg har læst lidt forskelligt på udenlandske sider omkring luft til skummeren.
Der burde være forskel på om den trækker luft fra et skab, fra slanger udenfor skabet eller fra slanger udenfor huset.
Hvad er der af fordele ved at gøre det, ud over at ens PH værdi burde være mere stabil (og ofte lidt højere)??
Der burde være forskel på om den trækker luft fra et skab, fra slanger udenfor skabet eller fra slanger udenfor huset.
Hvad er der af fordele ved at gøre det, ud over at ens PH værdi burde være mere stabil (og ofte lidt højere)??
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
Re: Luft til skummeren
fordelen kan være at støjen bliver dæmpet fra skummeren.
dog skal man være opmærksom på længden på slangerne, den kan have svært ved at hive luft gennem lange slanger.
men PH er nok den primære grund
dog skal man være opmærksom på længden på slangerne, den kan have svært ved at hive luft gennem lange slanger.
men PH er nok den primære grund
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Det er vel primært for stabilisere phén. Hvis den trækker luft ude fra, får den ikke den co2 der er i huset. Og derved får du boostet din ph. Min skummer tager bare luft uden for det skab sump osv er i, så det er "friskere" luft. Vi har genvekst så luften i huset bliver hele tiden skiftet... Kan man få en luftslange på, og uden for, så giver det en del i phén.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Jeg bor i et gammeldags tæt hus. Jeg fik stor effekt på pH af at trække luft udefra. Som kunne veksles til enorm effekt i farver og vækst i baljen.
Har efterfølgende fået en CO2 måler som jeg har i stuen. Her ryger CO2 let op på 800-1000ppm mellem udluftninger. Så der var forklaringen.
Har endnu ikke prøvet at måle ved sumpen, men kunne forestille mig den var helt gal.
Har efterfølgende fået en CO2 måler som jeg har i stuen. Her ryger CO2 let op på 800-1000ppm mellem udluftninger. Så der var forklaringen.
Har endnu ikke prøvet at måle ved sumpen, men kunne forestille mig den var helt gal.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Geografisk sted: Ganløse
En pudsig ting som Gnizten fortalte om for nogle år siden, hvor snakken også gik på samme emne.
Han havde også lavet sin indsugning, så den "trak vejret" tæt på en udluftningsrist direkte fra det fri. Det hjalp på Ph i tanken.
Til gengæld havde han et målbart fald i Ph, hver gang naboen tændte op i brændeovnen.
Erik
Han havde også lavet sin indsugning, så den "trak vejret" tæt på en udluftningsrist direkte fra det fri. Det hjalp på Ph i tanken.
Til gengæld havde han et målbart fald i Ph, hver gang naboen tændte op i brændeovnen.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Jeg oplever at min pH er højere om sommeren når vinduer mm er åbne, mens den falder om vinteren. Desuden kan jeg se at pH'en stiger om vinteren når vi er på ferie og tanken passer sig selv. Det er et ganske følsomt system.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Jeg har også købt et kulfilter og sat på indsugning. Når landmanden sprøjter marker ved siden af, kan man nogengange lugte sprøjtemidlet..crazy seahorse skrev:En pudsig ting som Gnizten fortalte om for nogle år siden, hvor snakken også gik på samme emne.
Erik
Turde ikke andet.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand