Køb af CO2 flaske men hvilken?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Køb af CO2 flaske men hvilken?

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg har investeret i en kalkreaktor, men mangler en CO2 flaske og har fundet denne på DBA, men så har jeg læst at det er vigtig det er en der kan ombyttes? Men hvordan ved man at den kan det? Jeg har lige sakset salgsteksten ind her:

2 kg co2 flaske fyldt
Danmarks billigste 2 kg co2 flaske
CO2 - flaske, 2,0 kg - Levnedsmiddelgodkendt Co2 - farve grå.
Velegnet til akvarieplanter, fadølsanlæg, co2 svejser og lignende.

Ejendoms flaske - TÜV godkendelse (op til 10 år TÜV) bærehåndtag - flaske diameter 11 cm - højde 55 cm-bred 13-15 mm
Flasken er fyldt og forsejlet
Flasken kan også købes på sr-trade.dk
Betaling kan ske med mobilepay eller kontooverførsel.
Tags: co2, kulsyre, Manometer, svejser, aquarium, akvarie, fustage
Forsendelse 100,-

Så har jeg skrevet til sælger og spurgt til det og fået dette svar:

Jeg ved ikke hvor i Køge området flasken kan byttes, men mange akvarie forretninger ombytter. Det er dog desværre mange gange billigere at købe en ny hos mig.

Hvad tænker i? er det bare at købe?
Vedhæftede filer
CO2 flaske.jpg
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køb af CO2 flaske men hvilken?

Indlæg af MoG »

Hvor meget skal du give for den 2kg?
Afhængig af hvor stort dit forbrug er , så bliver du nok træt af en 2kg ..

Alternativt så kan du kører ind til Skafte i Brøndby og købe CO2. Du betaler 1275kr for en 6kg, hvoraf de 800kr er flaskepant (som du jo får igen når du afleverer den).

Der kan du altid køre ind og få en ombytter ...
Så slipper du for at risikere at stå med en flaske du ikke kan få ombyttet osv..
Morten
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg køber også hos Skafte. Det er nok et af de billigste steder, medmindre det er garagesalg.
Det fungerer fint med ombytningen. Panten er jo kun første gang. Herefter er det bare at aflevere den tomme, få en ny fuld flaske, betale ved kassen og så er man videre.
Der kan du dog ikke få 2 kg flasker. De har 4 kg flasker.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg har købt en skimz cm 122 til mit 220 liter så jeg tænker forbruget et begrænset.

2 kg flasken passede bare lige ind i skabet, under 60 cm. Og Morten der er jeg ikke lige så godt gift (eller også er det mangel af hår på brystet) som dig så muligheden for at lave en skjule kasse ved siden af skabet er ikke til stede :-).

Flasken fyldt står til 450 kr.? http://www.dba.dk/2-kg-co2-flaske-fyldt ... 00435dcd53" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

Og tak for svarende de er meget værdsatte.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Det er lidt skægt med de ejerflasker.
Har selv en sådan og den kan jeg godt få fyldt hos et firma der sælger svejseudstyr. Men det koster det samme uden moms, som Skafte tager med moms.
Men, det er ikke alle steder jeg kan få den fyldt.
De kigger meget på de stempler flaskerne har. Flaskerne skal kontrolleres og er de over datoen, så vil de ikke ombytte dem.
Hos Neonfisken i Brønshøj, kan du få 2 kg.

Desuden, så afhænger det ikke så meget af akvariets størrelse. Det er antallet af koraller og deres vækst der styrer mængden af både medie og Co2.
Er der kraftig vækst og den er stabil, så bruges der mere af begge. Men selvfølgelig sætter størrelsen på akvariet begrænsninger for antallet af koraller.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

ttkthomsen skrev:Jeg har købt en skimz cm 122 til mit 220 liter så jeg tænker forbruget et begrænset.

2 kg flasken passede bare lige ind i skabet, under 60 cm. Og Morten der er jeg ikke lige så godt gift (eller også er det mangel af hår på brystet) som dig så muligheden for at lave en skjule kasse ved siden af skabet er ikke til stede :-)
Haha! :biggrin: - jamen det kan jeg da godt se så! :biggrin:
Morten
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

crazy seahorse skrev:Det er lidt skægt med de ejerflasker.
Har selv en sådan og den kan jeg godt få fyldt hos et firma der sælger svejseudstyr. Men det koster det samme uden moms, som Skafte tager med moms.
Men, det er ikke alle steder jeg kan få den fyldt.
De kigger meget på de stempler flaskerne har. Flaskerne skal kontrolleres og er de over datoen, så vil de ikke ombytte dem.
Hos Neonfisken i Brønshøj, kan du få 2 kg.

Desuden, så afhænger det ikke så meget af akvariets størrelse. Det er antallet af koraller og deres vækst der styrer mængden af både medie og Co2.
Er der kraftig vækst og den er stabil, så bruges der mere af begge. Men selvfølgelig sætter størrelsen på akvariet begrænsninger for antallet af koraller.

Erik
Erik, det var nu også meningen med anskaffelsen af reaktoren, er der skulle komme noget vækst og deraf afledt noget forbrug :beer:

Jeg prøver at ringe til Neonfisken, og høre hvad han tager for det. Igen Tak.
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:
ttkthomsen skrev:Jeg har købt en skimz cm 122 til mit 220 liter så jeg tænker forbruget et begrænset.

2 kg flasken passede bare lige ind i skabet, under 60 cm. Og Morten der er jeg ikke lige så godt gift (eller også er det mangel af hår på brystet) som dig så muligheden for at lave en skjule kasse ved siden af skabet er ikke til stede :-)
Haha! :biggrin: - jamen det kan jeg da godt se så! :biggrin:

Og skulle du ikke snart have noget vand i stuen igen?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Jo det kunne sgu være dejligt! Men tiden er ikke til det pt. Og så ender det med at blive et irritationsmoment, når det ligner noget der er løgn, hvis det ikke bliver passet..
Så hellere vente til tiden er til det og det er en fornøjelse! :beer:
Morten
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Mikas »

Jeg kører med sodastream flasker . Der er 425 gram i og koster 99 stk og hver 6. Gratis .
Man kan få en omformer for lidt over 100 kr på eBay så du kan bruge et normalt manometer.
Jeg har en del koraller og min holder mellem 6-8 uger
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

Mikas jeg havde godt læst i en tråd at du anvender dem. Kunne du ikke smide et link til hvor du køber dem og et link til omformeren så er du godt nok en knag!
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

http://www.co2supermarket.co.uk/sodastr ... rs-p1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er den nye model med bedre pakninger end den jeg har ..
Ska selv have taget mig sammen til at bestille den nye :)

Hende jeg købte sættet af sagde flasken holdte et år hos hende på et 120 l
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

crazy seahorse skrev:Jeg køber også hos Skafte. Det er nok et af de billigste steder, medmindre det er garagesalg.
Det fungerer fint med ombytningen. Panten er jo kun første gang. Herefter er det bare at aflevere den tomme, få en ny fuld flaske, betale ved kassen og så er man videre.

Erik
Et af de billigste steder? 485 kr !!! Jeg ved ikke om følgende firmaer går ind under garagesalg, men de tager mellem 100-150 kr. for at fylde en 6 kg flaske . . . og I modsætning til Skafte sender de dem ikke videre til et andet firma, for at få dem fyldt :hehe:
Linde Brandmateriel Roskilde
Serviceeftersynet Roskilde
Dansk Brandteknik Søborg
DK Brandteknik Greve
Sikkerhedslageret Vejle

Alternativt kan man købe tøris for 8-10 kr. pr. kg. og dermed kan man så selv fylde en 2 kg ejerflaske for 20 - 24 kr (så er der er endda indregnet 20% til fordampning hvis posten skulle blive flere dage forsinket :wink: )
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

PoulD skrev:
crazy seahorse skrev:Jeg køber også hos Skafte. Det er nok et af de billigste steder, medmindre det er garagesalg.

Erik
Et af de billigste steder? 485 kr !!! Jeg ved ikke om følgende firmaer går ind under garagesalg, men de tager mellem 100-150 kr. for at fylde en 6 kg flaske . . . og I modsætning til Skafte sender de dem ikke videre til et andet firma, for at få dem fyldt :hehe:
Dansk Brandteknik Søborg
DK Brandteknik Greve
Sikkerhedslageret Vejle

Alternativt kan man købe tøris for 8-10 kr. pr. kg. og dermed kan man så selv fylde en 2 kg ejerflaske for 20 - 24 kr (så er der er endda indregnet 20% til fordampning hvis posten skulle blive flere dage forsinket :wink: )
Jeg tænker du næsten kan gætte spørgsmålet :biggrin: Påfylde de alle flasker eller skal det være en ejerflaske og i såfald hvordan kender man forskel???
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Dem i Søborg gør det ikke længere så jeg ville lige tjekke op på de andre steder inden jeg investerede i en ejer flaske hvis jeg var dig :)
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
11
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af MortenL »

Hvis det er en ejerflaske, så skal den vel også trykprøves hvert 5. år eller noget sådan.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Jeg har lige været hos Skafte med to 6 kg. flasker - men de havde ingen nye :HA :MA
Det brokkede jeg mig selvfølgelig højlydt over. Det er nu anden gang jeg har stået derude og ikke kunne få en flaske med.
Spurgte ham, om vi skulle finde en anden leverandør?
Jeg vil ikke køre forgæves til Brøndby igen. Kunne selvfølgelig ringe inden, men det burde ikke være nødvendigt.

Han forklarede sig med, at de pt "vækstede" (hader det udtryk) kraftigt og derfor ikke kunne følge med. Alle flasker er ude, eller står tomme på hylderne.
Der er åbenbart 3-4 mdr leveringstid på nye flasker og de har 3 ordrer liggende ude på nye. Så de har bestilt flere.
Der skulle komme 200 hjem på torsdag, så hvis andre står og mangler - så vent til efter torsdag.
Han var nu så flink, så han tilbød at jeg kunne få to flasker med som sikkerhed. De er bare ikke fulde, men så betaler man bare for den mængde der er i dem.
Jeg kunne så ombytte dem på torsdag, når de nye kommer hjem. Det var nu venligt nok. Da jeg ofte er i god tid, så klarer jeg mig fint til torsdag.
PoulD skrev:

Erik
Dansk Brandteknik Søborg
DK Brandteknik Greve
Sikkerhedslageret Vejle

Har hørt om de steder, men det er vist ikke en del af deres forretning. Det er vel snarere en skilling til deres kaffekasse eller noget i den stil (garagesalg).
Lidt som da vi i gamle dage købte pvc hos XXXX tæt på Detlef. Ved at handle med en bestemt, fik man tingene ekstremt billigt - men de røg vist også i kaffekassen. Man fik i hvert fald ikke en bon.

Jeg har ikke købt Co2 på den måde før, men jeg går ud fra at de ikke bare står på spring og venter på, at der kommer nogle med en flaske der skal fyldes.
Uanset hvad, så må der gå nogen tid med at få afleveret, fyldt og afregnet for opfyldningen af flasken.
For mig har det også noget med tiden at gøre. Jeg vil ikke bruge for megen tid på det. Andre kan have et andet syn på deres tid, end jeg har på min.
Det tæller for mig, at jeg hos Skafte kan køre bilen helt ind i hallen, parkere ved porten, få byttet flasken, betale og køre igen.
Det tager som regel 10 - 15 minutter - hvis de altså har nogle :rolleyes: Men når de har, så er der ikke megen spildtid.

Erik

Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

@Thomsen: De påfylder mig bekendt alle typer flasker (men nok ikke hvis du kommer slæbende med en gammel tysk flaske der ikke har været trykprøvet siden WW2)
@Erik: så Vidt jeg er orienteret, er de ca. 5 minutters ventetid hos disse firmaer, men for en sikkerheds skyld er det jo bare lige en kort tlf. opringning

Med kaffekasser og garagesalg, insinuerer du dermed , at alle disse virksomheder snyder i skat og moms? Jeg ville ikke tro det er ret mange virksomheder som ligefrem skilter på internettet med produkter og ydelser som de sælger uden at det indgår i firmaets resultatopgørelse og momsafregninger.

http://serviceeftersynet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
06-02-2017 14-49-29.png
http://www.dkbrandteknik.dk/brandmateri ... proevning/" onclick="window.open(this.href);return false;
06-02-2017 14-55-18.png

Og til den ultimativt billige genopfyldning:
http://dryice4you.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Efter hvad jeg har fået at vide, kan vi ikke længere få fyldt flaskerne hos dansk brandteknik.

Rehermann's Ilt & Gas Industrivej 48 4000 Roskilde DK
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:Efter hvad jeg har fået at vide, kan vi ikke længere få fyldt flaskerne hos dansk brandteknik.

Rehermann's Ilt & Gas Industrivej 48 4000 Roskilde DK
Det er også hvad Mikas siger så det skal såmænd nok passe. Men DK Brandteknik er et helt andet firma. 
Med Rehermann er der minimum 3 firmaer alene i Roskilde. 

Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Jeg har ringet til dem i Greve i dag . De gør det mens man venter .
Hun mente det kostede cirka 150kr.
Dog lukkede de kl 15, det gør det ikke lige frem nemmere for normale mennesker med 8 til 4 job :) men helt klart den billigste løsning
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

crazy seahorse skrev:Jeg har lige været hos Skafte med to 6 kg. flasker - men de havde ingen nye :HA :MA
Det brokkede jeg mig selvfølgelig højlydt over. Det er nu anden gang jeg har stået derude og ikke kunne få en flaske med.
Spurgte ham, om vi skulle finde en anden leverandør?
Jeg vil ikke køre forgæves til Brøndby igen. Kunne selvfølgelig ringe inden, men det burde ikke være nødvendigt.

Han forklarede sig med, at de pt "vækstede" (hader det udtryk) kraftigt og derfor ikke kunne følge med. Alle flasker er ude, eller står tomme på hylderne.
Der er åbenbart 3-4 mdr leveringstid på nye flasker og de har 3 ordrer liggende ude på nye. Så de har bestilt flere.
Der skulle komme 200 hjem på torsdag, så hvis andre står og mangler - så vent til efter torsdag.
Han var nu så flink, så han tilbød at jeg kunne få to flasker med som sikkerhed. De er bare ikke fulde, men så betaler man bare for den mængde der er i dem.
Jeg kunne så ombytte dem på torsdag, når de nye kommer hjem. Det var nu venligt nok. Da jeg ofte er i god tid, så klarer jeg mig fint til torsdag.
PoulD skrev:

Erik
Dansk Brandteknik Søborg
DK Brandteknik Greve
Sikkerhedslageret Vejle

Har hørt om de steder, men det er vist ikke en del af deres forretning. Det er vel snarere en skilling til deres kaffekasse eller noget i den stil (garagesalg).
Lidt som da vi i gamle dage købte pvc hos XXXX tæt på Detlef. Ved at handle med en bestemt, fik man tingene ekstremt billigt - men de røg vist også i kaffekassen. Man fik i hvert fald ikke en bon.

Jeg har ikke købt Co2 på den måde før, men jeg går ud fra at de ikke bare står på spring og venter på, at der kommer nogle med en flaske der skal fyldes.
Uanset hvad, så må der gå nogen tid med at få afleveret, fyldt og afregnet for opfyldningen af flasken.
For mig har det også noget med tiden at gøre. Jeg vil ikke bruge for megen tid på det. Andre kan have et andet syn på deres tid, end jeg har på min.
Det tæller for mig, at jeg hos Skafte kan køre bilen helt ind i hallen, parkere ved porten, få byttet flasken, betale og køre igen.
Det tager som regel 10 - 15 minutter - hvis de altså har nogle :rolleyes: Men når de har, så er der ikke megen spildtid.

Erik
Erik når jeg nu har fået købt en flaske og er ved at være parat så smider jeg dig en PM vedr. medie til reaktoren, så er du advaret og har rig lejlighed at at ignorer den :beer:
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

PoulD skrev:@Thomsen: De påfylder mig bekendt alle typer flasker (men nok ikke hvis du kommer slæbende med en gammel tysk flaske der ikke har været trykprøvet siden WW2)
@Erik: så Vidt jeg er orienteret, er de ca. 5 minutters ventetid hos disse firmaer, men for en sikkerheds skyld er det jo bare lige en kort tlf. opringning

Med kaffekasser og garagesalg, insinuerer du dermed , at alle disse virksomheder snyder i skat og moms? Jeg ville ikke tro det er ret mange virksomheder som ligefrem skilter på internettet med produkter og ydelser som de sælger uden at det indgår i firmaets resultatopgørelse og momsafregninger.

http://serviceeftersynet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
06-02-2017 14-49-29.png
http://www.dkbrandteknik.dk/brandmateri ... proevning/" onclick="window.open(this.href);return false;
06-02-2017 14-55-18.png

Og til den ultimativt billige genopfyldning:
http://dryice4you.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak for dine inputs Poul.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

ttkthomsen skrev:
Erik når jeg nu har fået købt en flaske og er ved at være parat så smider jeg dig en PM vedr. medie til reaktoren, så er du advaret og har rig lejlighed at at ignorer den :beer:
Du siger bare til.

Erik

ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:Jo det kunne sgu være dejligt! Men tiden er ikke til det pt. Og så ender det med at blive et irritationsmoment, når det ligner noget der er løgn, hvis det ikke bliver passet..
Så hellere vente til tiden er til det og det er en fornøjelse! :beer:
hvis abstinenserne bliver alt for stor er du velkommen til en kop kaffe :beer:
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg endte med at købe denne til 490kr og håber så jeg kan få den påfyldt et af de steder Poul linker til. Ellers kan jeg få den byttet i superpet til den nette sum af 450 kr.
Vedhæftede filer
IMG_3606.JPG
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

ttkthomsen skrev:Jeg endte med at købe denne til 490kr og håber så jeg kan få den påfyldt et af de steder Poul linker til. Ellers kan jeg få den byttet i superpet til den nette sum af 450 kr.
Rehermann, fylder dem. Du kan vælge mellem at få den fyldt 70-80% her og nu.
Eller komme igen dagen efter og hente den 100% fyldt. Flasken skal køles ned for at de kan fylde den helt op.
Men til gengæld koster en opfyldning kun omkring 20% af hvad superpet vil have
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af ttkthomsen »

Tak Carsten det husker jeg.