Der sker ikke så meget ud over jeg stille og roligt gør klar til at der kommer hjem lidt glas, det skulle være bestilt for et par uger siden, men det blev dårligt planering. Jeg vil træffe glasmanden inden så jeg kan få tips men planen er at dette sker i slutningen af denne måned.
Så kommer de første 3 ruder hjem under marts, og så begynder det ritgit sjove, aquascaping. Håber stadig at der kan komme vand i baljen omkring juli, men vi får at se.
Hvad er der ellers sket, joo der er kommet lidt IKEA låger på og så er jeg lige kommet hjem fra Bauhaus med weekendens projekt, som er at begynde at lukke ind
skummer sumpen så der skal trækkes en masse el til retur og karantæne sumpene, og så skal der forberedes til ventilation.
Fandt et LED "lysrør" der skulle gi hvad der svarer til 100W så den skulle testes mellem mine scrubbers som jeg også skal have sat til ordentligt ;(
Om lysrøret virker som jeg håber skal jeg have et par stykker i hver
sump når jeg behøver at arbejde med sumpene, 1-2 i hver
sump skulle gøre jobbet.
Pladerne akvariet skal ligge på er skruet fast og der er monteret 2 "rammer/kanter", tanken er at jeg lyfter op bagglasset og ligger det på bordet, og detefter enkelt rejser det op så det hviler mod disse rammer, og så fiksere bagglasset, derefter sideglasset med CNC fræst overløb som limes, sidst i omgang 1 skal bunden lyftes op og presses på plads, masser af silikone på.
Liminigen forstærkes af en 15 mm glasskive så jeg er 100% sikker på at det holder, alternativet er at ofre lidt flere penge på en 19 mm bundm neb på den anden side bliver det på denne måde 30 mm at lime mod glassene så mon ikke dette er lige så godt eller bedre.
Snart er det også tid til at ringe en trigger, der skal have 2 seperate nye sikringsgrupper ud i rummet, da vi monterede jauizzien sidste år fik vi et helt nyt "skab" i fyrrummet, og der er masser plads til de extra grupper same seperate HFI anlæg.