Spam og Stavefejl
- Ocellaris
- Pudsereje
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2014
Spam og Stavefejl
Jeg har en ydmyg forespørgsel til forummets moderatorer.
Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.
Hvis en moderator skriver til mig, skal jeg nok personligt hjælpe med at rette alle disse.
Jeg håber alle har haft en dejlig jul og vil komme godt ind i det nye år,
Ocellaris
Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.
Hvis en moderator skriver til mig, skal jeg nok personligt hjælpe med at rette alle disse.
Jeg håber alle har haft en dejlig jul og vil komme godt ind i det nye år,
Ocellaris
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Re: Spam og Stavefejl
R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Tjaa.. bumperiet er bestemt heller ikke min farvoit, problemet med at forbyde bumperi er at så begynder folk at lave indholdsløse opdateringer for at bumpe uden at bumpe .. Og det orker vi ikke være politi over for. Og flere salgstråde har jeg det fint med...Ocellaris skrev:Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder ølOcellaris skrev:Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.

Godt nytår

- Ocellaris
- Pudsereje
- Reactions:
- 9
Je væ ik hva du taer ombima skrev:R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??

- Ocellaris
- Pudsereje
- Reactions:
- 9
Hougaard skrev:
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder ølsmily og denne her
måske ikke er helt så seriøst som sites som http://www.fiduso.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
Godt nytår
Det er slet ikke fordi jeg ønkser moderation af brugernes indlæg. Jeg sætter pris på de fantasifulde smileys, og den måde folk bruger dem på

Jeg vil tage imod dit tilbud og sende dig en besked, og så må du se, om det er noget der er værd at bruge tid på. Tak for opmærksomheden.

- bima
- Reactions:
- 14
Ocellaris skrev:Je væ ik hva du taer ombima skrev:R da verklig ekke plas tel stavfejl herinne??

- bima
- Reactions:
- 14
Det var et skægt linkHougaard skrev:Tjaa.. bumperiet er bestemt heller ikke min farvoit, problemet med at forbyde bumperi er at så begynder folk at lave indholdsløse opdateringer for at bumpe uden at bumpe .. Og det orker vi ikke være politi over for. Og flere salgstråde har jeg det fint med...Ocellaris skrev:Først og fremmest hender det af og til, at en person laver en seperat tråd, for hver koral han/hun sælger. Dette er i sig selv ikke et problem, men da forsiden kun viser 15 indlæg, bliver andre brugeres tråde ofte skubbet helt ud. Billedet viser en nuværende brugers tråde på forsiden af "Salg af Koraller", og jeg ser ingen grund til, at disse tråde ikke kunne samles til en enkelt salgstråd. Ellers bliver det hurtigt til spam, når alle forsøger at "Bumpe" deres tråde for, at få dem igennem mylderet. Er der mulighed for at samle sådanne tråde, inden det løber løbsk?
Min indbakke står da bestemt altid klar til at modtage den slags - Men vær opmærksom på, at et forum som tilbyder ølOcellaris skrev:Min anden forespørgsel kan virke som flueknepperi. Forummer som "Generel Saltvands Snak" er stavet forkert, og skal skrives "Saltvandssnak", grundet binde-S'et mellem "Saltvand" (s) og "Snak". Der er et utal af lignende små upsere rundt omkring, og den eneste grund til at jeg pointerer det, er fordi det får vores elskede forum til at se meget useriøst ud.smily og denne her
måske ikke er helt så seriøst som sites som http://www.fiduso.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
Godt nytår

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.
Det hedder HÆNDER og ikke HENDER
Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Som fx
" jeg kører ". Skrives meget tit som "jeg køre"
"Jeg kondolerer" skrives nærmest altid som "jeg kondolere"
Osv
Aaaaaaaargh.
Få nu for hxxxxx det sidste R med når man køreR, kkondolereR, spiseR, løbeR osv

Jeg er selv ligeledes ved at få epileptiske anfald når folk over 4-klasses niveau ikke kan fatte at skrive endelserne rigtigt.
Som fx
Osv
Aaaaaaaargh.
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Synes sku det er mere pinligt at folk ikke har andet at gå op i..
Det er ikke alle mennesker der er lige gode sproglige .
Skulle det holde folk tilbage fra at skrive med online?
At man ikke kan bære over med det viser nok mere om folkene der kommentere på den slags.
End dem der ikke lige er de bedste til at stave
At man ikke kan bære over med det viser nok mere om folkene der kommentere på den slags.
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Hahahahahahaapfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.
Som fx
Osv
Aaaaaaaargh.

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Geografisk sted: Ganløse
He he, Alex kkondolererapfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.
Som fx
Osv
Aaaaaaaargh.

Er ellers enig med dig.
Det hedder heller ikke "massere" af frags til salg. Bare masser - hvilket dybest set heller ikke er rigtigt. "Mange frags" er nok mest grammatisk korrekt.
Jeg kan forøvrigt anbefale at læse, Susanne Stauns bøger. Fuck(,) en lækker røv Den handler lidt om vigtigheden af kommaer.
Den anden hedder Kort & cool. Handler om at droppe alle fyldord. Underholdende bøger at læse. Hun har et saftigt sprogbrug.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Man ved jo, at epileptiske anfald som forekomme hyppigt, medføre skade på hjernen. jeg foreslå derfor, at du nedtone arrogancen og slappe af. Du undgå måske, at forværre skaderne hvis du sætte dig roligt ned og kigge på fiskene 

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Enig, Mikas.Mikas skrev:Synes sku det er mere pinligt at folk ikke har andet at gå op i..
Så længe man kan forstå meningen, så går det an.
Dog vil jeg sige, at de fleste "sprogbøffer" er sjuskefejl og her gør man både sig selv- og dem der skal læse det, en tjeneste ved at bruge "vis prøve" inden man trykker på udfør.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
enig til det hele..
men min pointe var..
lad vææære at brokke ddig over dde fejl som du seelv laaaaaaver
en vis form for planlagte tastefejl må påregnes..
POULID...
eneste underholdning i mit liv, er at følge lidt med på sidelinien i dette galehus
haha
tak for din deltagelse...
men min pointe var..
POULID...
eneste underholdning i mit liv, er at følge lidt med på sidelinien i dette galehus
haha

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Det var en nordmand der lavede en tråd, om sin tank. Han var ikke ret god til engelsk og hans stavning havde også visse mangler.
Han skrev lystigt der ud af og han fik nogle hug for det. De blev dog hurtigt pillet ned af flere brugere, der roste ham for hans indlæg.
Det var meget underholdende læsning og det virkede som om flere læste dem, lige så meget for underholdningsværdien, som for det skrevne.
Han koraller var enestående flotte og de var tilmed sjældne. Billederne var rigtig gode. Det var et meget fint akvarie, indtil der ved en Nytårsfest røg flere drinks ned i tanken (altså den med korallerne i). Så var det bal forbi og han kom vist ikke rigtigt tilbage på sporet. Trist.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at rette andres stavefejl eller forkerte sprogbrug. Vi gør det vel alle så godt vi kan.
Erik
Det var en nordmand der lavede en tråd, om sin tank. Han var ikke ret god til engelsk og hans stavning havde også visse mangler.
Han skrev lystigt der ud af og han fik nogle hug for det. De blev dog hurtigt pillet ned af flere brugere, der roste ham for hans indlæg.
Det var meget underholdende læsning og det virkede som om flere læste dem, lige så meget for underholdningsværdien, som for det skrevne.
Han koraller var enestående flotte og de var tilmed sjældne. Billederne var rigtig gode. Det var et meget fint akvarie, indtil der ved en Nytårsfest røg flere drinks ned i tanken (altså den med korallerne i). Så var det bal forbi og han kom vist ikke rigtigt tilbage på sporet. Trist.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at rette andres stavefejl eller forkerte sprogbrug. Vi gør det vel alle så godt vi kan.
Erik
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg kan ikke dy mig, Alexapfolmer skrev:enig til det hele..
men min pointe var..
POULID...
haha

Prøv at gå ind på gruppen "Jeg dømmer dig når du staver forkert" på FB. Den er jeg med i. Det er sprogpedanternes legeplads og her uddeles der hug for den mindste fejl. Det kan være ret underholdende. Jeg tør næsten ikke skrive derinde, af rædsel for at lave en fejl.
Nu skal jeg nok lade dig være, for jeg forstår godt hvad du mener.
Erik
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Kan ikke huske ham - men kan huske hans sindsyge akvarie hvis vi tænker på den samme - har du evt. et link - kan ikke huske hvad han hed. Hans Montipora D var out of this world - mener han kørte med en Orphek lampe ogsåcrazy seahorse skrev:Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Erik
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Noget af det som irriterer mig mest, er dem der har et tastatur totalt uden hverken , eller . Sådan en smøre på 8-10 fyldte linier, uden nogen form for tegnsætning. Hvor man ikke kan se en naturlig pause ved f.eks. et stort bogstav. Synes jeg er ret trættende at læse.
At der mangler et bogstav eller er byttet om på nogle går nok
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Det er da hamrende ligegyldigt IMO. Om man er ordblind, eller noget der ligner, skal da ikke være en hindring..
Er glad for saldvansfårum som det er

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
Ja det er meget lettere at læse når der ingen fejl er, men nu er det jo sådan at vi ikke alle kan være verdens mester til stavning eller tegnsætning.
Nogle er boglige andre er praktikere.
Nu har jeg en søster der er ordblind, hun kom så på en speciel skole for ordblinde og skriver og læser perfekt nu.
Da hun var mindre ville hun ikke skrive når andre skulle se det, snakkede med en kollega ( voksen mand) som også var ordblind og han havde valgt ikke at skrive ret meget i det offentlige forum, da der tit var folk der haglede ham ned. Hvad sker der!
Hvis folk ikke kan leve med stavefejl, grammatikken eller ligende ja så er livet godt nok for kedeligt
Forbehold:
Stavefejl, grammatikken og ligende kan forkomme.
Nogle er boglige andre er praktikere.
Nu har jeg en søster der er ordblind, hun kom så på en speciel skole for ordblinde og skriver og læser perfekt nu.
Da hun var mindre ville hun ikke skrive når andre skulle se det, snakkede med en kollega ( voksen mand) som også var ordblind og han havde valgt ikke at skrive ret meget i det offentlige forum, da der tit var folk der haglede ham ned. Hvad sker der!
Hvis folk ikke kan leve med stavefejl, grammatikken eller ligende ja så er livet godt nok for kedeligt
Forbehold:
Stavefejl, grammatikken og ligende kan forkomme.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
PederP skrev:Det er da hamrende ligegyldigt IMO. Om man er ordblind, eller noget der ligner, skal da ikke være en hindring..

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Der skal være plads til alle. Enig
Min pointe var, at det da er pinligt, at stave forkert, i en tråd, der er oprettet, netop for at beklage sig, over en stavefejl.
Min pointe var, at det da er pinligt, at stave forkert, i en tråd, der er oprettet, netop for at beklage sig, over en stavefejl.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Den var en god ide drenge og pointere stavefejl eller om hvordan folk sætter deres ord forkert. Var også ved og være træt af alle de indlæg der efterhånden er herinde ,så det er kun godt hvis vi kunne reducere lidt i Alle de indlæg.
Come on, alle skal sku være velkommen, ligegyldigt hvordan man staver eller om man ikke ved hvordan ord skal stå ordentligt
Mvh Thue
Come on, alle skal sku være velkommen, ligegyldigt hvordan man staver eller om man ikke ved hvordan ord skal stå ordentligt
Mvh Thue
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Det hedder 4. klasses niveau.apfolmer skrev:Pinligt at man selv staver forkert når man brokker sig over andres stavefejl.
Skal jeg sende en staveplade i din retning?
Venlig hilsen
Skolelæreren.
o_O
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Heldigvis er optagelseskravene til saltvandsforum rimelige klare - sålænge indholdet er sobert, så kan man stave lige så tosset mand vil 
Godt nytår :w

Godt nytår :w
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
@Bingocaller Jeg mener at han hed Vladis. Jeg har et link et sted, men du burde kunne søge på navnet.
Erik
Erik
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Sådan nogle læser jeg slet ikke - Hverken her, eller andre steder på nettet. Det kan jeg slet ikke magteCarsten skrev:Noget af det som irriterer mig mest, er dem der har et tastatur totalt uden hverken , eller . Sådan en smøre på 8-10 fyldte linier, uden nogen form for tegnsætning. Hvor man ikke kan se en naturlig pause ved f.eks. et stort bogstav. Synes jeg er ret trættende at læse.

Vedkommende kunne tilbyde mig en million gratis i linje 8 - og jeg ville aldrig opdage det

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Geografisk sted: Kolind
Jeg er ok hurtig med min mus, og så har den knapper. Den er enormt praktisk til at suse forbi salgstråde, det jeg ikke kan eller vil læse, hoppe lynhurtigt ud af tråde der ikke fænger og skifte side blandt nye indlæg osv. osv. Vi snakker så få sekunder, at jeg nok samlet har brugt mere tid i denne tråd, end scrolle-tid på SF..
Tror det er derfor salgstråde, bumb mm. ikke generer mig. Havde jeg skulle scrolle med et håndsving ville sagen være en anden
Tror det er derfor salgstråde, bumb mm. ikke generer mig. Havde jeg skulle scrolle med et håndsving ville sagen være en anden

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
Han hedder Selje.Bingocaller skrev:Kan ikke huske ham - men kan huske hans sindsyge akvarie hvis vi tænker på den samme - har du evt. et link - kan ikke huske hvad han hed. Hans Montipora D var out of this world - mener han kørte med en Orphek lampe ogsåcrazy seahorse skrev:Kommer til at tænke på en tråd på RC for år tilbage.
Erik
Jeg var i kontakt med ham, da jeg skulle til Norge og ville købe lidt frags, men han havde desværre haft problemer med akvariet og mistet alt. (Så vidt jeg forstod på hans besked).
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ra#p530830" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is a beach and then you dive.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
håber ikke jeg jokker nogen over fønerne men fuck i er dum at høre på med jeres stave pis, der sider folk lige som mig selv der ikke er 100 meter mester til at stave en ting er sikker denne samtale virker nedsætte på mig og sikkert også på mange andre beklager vi ikke kan består en doktor grad i at stave. men tænker bare jeg holder her for ja jeg er sku lidt gal..................
ps. sæt selv ,,,... så laver jeg ikke fejl i dette også og så bringer jeg ikke nogens pis i kog.
pps. god jul og godt nytår
bare husk på dem der ikke staver super ofte er den håndværker der reder jeres røv når ikke ikke selv kan bruge værktøj.
ps. sæt selv ,,,... så laver jeg ikke fejl i dette også og så bringer jeg ikke nogens pis i kog.
pps. god jul og godt nytår
bare husk på dem der ikke staver super ofte er den håndværker der reder jeres røv når ikke ikke selv kan bruge værktøj.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625