Kar/tønde/spand til saltvand eller osmosevand
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Kar/tønde/spand til saltvand eller osmosevand
Hej alle,
Jeg skal meget snart til at starte op. Kunne godt tænke mig at opløse salt i osmosevand inden jeg putter det i akvariet. For at undgå saltaflejring.
Jeg leder efter den bedste løsning, der ikke giver urenheder i vandet. Således at jeg også kan bruge beholderen efterfølgende til osmosevand. Har fundet frem til en af disse to løsninger:
Nyt regnvejrskar: http://www.harald-nyborg.dk/p9503/regnv ... -210-liter" onclick="window.open(this.href);return false; (ny men ikke egnet til foder)
Brugt fodertønde: https://www.guloggratis.dk/dyr/tilbehor ... -til-foder" onclick="window.open(this.href);return false; (kvalitet og egnet til foder, men kender ikke det indhold der har været i den før)
Hvad vil I anbefale?
Jeg skal meget snart til at starte op. Kunne godt tænke mig at opløse salt i osmosevand inden jeg putter det i akvariet. For at undgå saltaflejring.
Jeg leder efter den bedste løsning, der ikke giver urenheder i vandet. Således at jeg også kan bruge beholderen efterfølgende til osmosevand. Har fundet frem til en af disse to løsninger:
Nyt regnvejrskar: http://www.harald-nyborg.dk/p9503/regnv ... -210-liter" onclick="window.open(this.href);return false; (ny men ikke egnet til foder)
Brugt fodertønde: https://www.guloggratis.dk/dyr/tilbehor ... -til-foder" onclick="window.open(this.href);return false; (kvalitet og egnet til foder, men kender ikke det indhold der har været i den før)
Hvad vil I anbefale?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Kar/tønde/spand til saltvand eller osmosevand
Skal vel bare være fødevaremærket - så tror jeg du er good to go
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- fipelipsen
- Rev hummer
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 1980
Den grønne regnvandstønde er noget bras, den går nemt i stykker og er umulig at håndterer med vand i. Jeg tror heller ikke den er fødevaregodkendt.
Det er de blå, som også godt kan flyttes med vand i og er i en meget kraftigere kvalitet. Jeg har selv en på 120 L. Har haft den i 30 år, ingen problemer.
Det er de blå, som også godt kan flyttes med vand i og er i en meget kraftigere kvalitet. Jeg har selv en på 120 L. Har haft den i 30 år, ingen problemer.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg bruger også 2 af de blå tønder. Skruer man låget fat, er den til at flytte lidt rundt med.
Hvor meget vand skal du lave?
Hvor meget vand skal du lave?
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
har købt 2 stk. tønder. Skal lave vand til et 525 liters akvarie.
-
- Copepod
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 6400 Sønderborg
- Saltvand siden?: 2015
Hejsa,
Skal også til at starte op.
Har fået fat i et 375 liter brugt akvarium - der dog skal gøres ren.
Mangler dog en sump på noget i retning af 80x40x40
Har også anskaffet mig en brugt giesemann t5 lampe - første gang jeg skal prøve uden led
Anyway - hvor får jeg fat i de blå tønder i nævner - jeg bor i Sønderborg
Har også anskaffet mig en brugt giesemann t5 lampe - første gang jeg skal prøve uden led
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
jeg fik fat i mine på dba/gul gratis - bare søg efter tønder
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Westend skrev:Hejsa,
Her kan du eks. Købe de blå tønder.. http://linolie123.dk/shop/plastlaagfad- ... GAodwZ8Fhg" onclick="window.open(this.href);return false; og https://m.specialbutikken.dk/foderskovl ... ender.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det med at købe brugte tønder, ville jeg selv lidt tilbageholdende med. Du skal ihvertfald bare være helt sikker på hvad de har været brugt til!
Morten
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Længe siden denne tråd har været aktiv, men benytter den lige alligevel.
Kan det være et problem at købe gamle fodertønder ? Tænker på bakterier og lignende, eller skal de bare skylles grundigt med vand og skrubbes ?
Kan det være et problem at købe gamle fodertønder ? Tænker på bakterier og lignende, eller skal de bare skylles grundigt med vand og skrubbes ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Holst skrev:Længe siden denne tråd har været aktiv, men benytter den lige alligevel.
Det kommer vel an på hvilken stand tønderne er i. Er de rene og pæne, så det bare at skylle dem
- MGlauridsen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: Hadsten