Hej og velkommen til hobbyen

....
Husk at læse en masse omkring hobbyen i "ny i faget" så du/I, ikke løber ind i en masse "begynderfejl" da der er en del man kan komme til at dumme sig med, hvis man har for travlt..... Tro mig, jeg HAR været der.

.
Du kan også med fordel invitere dig selv hjem til en i nærheden der har saltvand og erfaring. Det er fedt at se andres systemer, spørge ind til osv.
Der er i mine øjne 2 vigtige regler når man har saltvandsakvarium.
1).... Lad være med at have for travlt, ting tager tid og det kræver meget tålmodighed, læser op på tingene osv for at få et flot
akvarie, det her er IKKE "TANKED" i USA, men bare lille Danmark og en flok glade amatører

så TÅLMODIGHED.
2).... Der findes IKKE dumme spørgsmål.
Det jeg kan se på dit foto er en glasrose, de er pæne, men de spreder sig uhæmmet hvis de får lov og de har stærk nældegift der brænder de fleste andre
koraller.
Du kan prøve at bekæmpe dem biologisk med enten kamel
rejer eller
filfisk.
Jeg bruger en 1ml sprøjte MED spids nål på og så saltsyre. Jeg føre nålen ned i "dyret" og det trækker sig sammen i den sprække det typisk sidder.... Forsøg at få nålen ind i bæstet og sprøjt lidt saltsyre ind i den. Det bobler lystigt... Hvis den har fået nok OG du har ramt den, så dør den= smelter væk. Har du kun den ene, eller et par stykker, så vil jeg anbefale saltsyre metoden.
Google er din ven, prøv at søg på pest
anemone.
#Edit..... Lige en advarsel herfra.... (Desværre). Der er i mine øjne en del af FB siderne på dansk omhandlende saltvandshobbyen, hvor der er nogle der kommer med råd der er direkte "farlige" at følge. Så brug din fornuft i din vidensindsamling
Velkommen til.
Charlie