Kan det virkelig passe?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Rickidahl
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2012

Kan det virkelig passe?

Indlæg af Rickidahl »

Hej alle sammen.
Jeg har lige anskaffet mig et 80 liters saltvands akvarie for at prøve krafter med drømmen om saltvandsakvarie.. var en tur i minizoo i Tårnby og sagde jeg skulle bruge ting til opstart af mit sprit nye akvarie. Og lige pludselig så var der produkter for næsten 4000kr. Og det er før der overhovedet kommer fisk i.. Jeg drømmer om at få startet op og det står bare og lurer på mig. HeHe. Men hvis koster 4000kr bare for opstart så må det desværre vente med at blive startet før en gang næste år.. hvordan har i alle startet jeres? :) håber på lidt guidence her.. :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kan det virkelig passe?

Indlæg af Carsten »

Nu er Minizoo, nok heller ikke lige stedet jeg ville anbefale. Dels er de MEGET dyre med deres varer, og så er der et langt bedre sted af få råd og vejledning.
Nu ved jeg ikke hvilke ting de kom op på disken med. Og ej heller ikke hvad du lagde ud med at ville have af teknik og hvad du ønsker skal være i akvariet.
Akvariet er ikke verdens største, så skal der være sump under akvariet?
Rickidahl
Copepod
Copepod
Reactions:
12

Indlæg af Rickidahl »

Det akvarie jeg har købt er et færdigt produkt til saltvand med skummer osv. Så de ting jeg fik afvide jeg skulle bruge var Hvidt levende sand omkring 5 kilo. 10kg levende sten. Saltmåler. Marine test sæt. Natures Ocean Nutri Seawater 16,67 liter. Salt til alm. Postevand. Varmelegeme til saltvand. Og sidst og ikke mindst Red Sea Max Reef Foundation ABC 1 kg i mix. Jeg synes bare at priserne måske var lidt voldsomme.. :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ingen grund til at bruge levende hvidt sand, hvis du bruger levende sten.
Der skal nogle testsæt til, men ikke så mange. Kh, Ca. No3, vil du kunne starte med. Saltfert laver nogle som koster ca 40-50 kr. stk.
Drop det der "beriget saltvand" eneste der har noget ud af det er forhandleren. Salt skal du selvfølgelig have. Køb noget Aquaforrest, enten hos Decocean eller Deepocean. Et helt almindeligt varmelegeme af god kvalitet gør nøjagtigt det samme. De ting er i Red Seas reef foundation, kan du købe i "løs" vægt hos igen Decocean eller Deepocean.
De levende sten kan du købe privat, til ca. 40-50 kr. kiloet.
mit umiddelbare gæt vil være at du kan købe tingene rundt omkring til 1000-1100 hvis det kommer så højt.
Rickidahl
Copepod
Copepod
Reactions:
12

Indlæg af Rickidahl »

Ej det er jo nogle helt andre priser.. så ser det jo helt anderledes ud.. tusind tak for svaret.. så må jeg igang med at se om jeg kan finde nogle der sælger levende sten osv.. :) endnu engang et kæmpe tal for hjælpen herfra.. :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"