Lille udfordring
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Lille udfordring
Efter jeg har fjernet sandet i mit kar og endelig kan sætte blæs på cirkulationspumpen, har jeg den udfordring at nogle flade og lette koraller blæser væk.
Jeg kan finde noget fladt og tungt at lime dem på, men er der andre muligheder? Lime dem direkte på bunden med silikone?
Jeg kan nemlig ikke lige forestille mig, hvad der kan være tungt og helt fladt.
Jeg kan finde noget fladt og tungt at lime dem på, men er der andre muligheder? Lime dem direkte på bunden med silikone?
Jeg kan nemlig ikke lige forestille mig, hvad der kan være tungt og helt fladt.
Life is a beach and then you dive.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Re: Lille udfordring
Måske stykke akrylplade i en god tykkelse?
Senest rettet af Allan M fre 11. nov 2016 10:34, rettet i alt 1 gang.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Du kan jo støbe nogle flade fragmentsten selv i hvid portland cement.
De kan laves ret tynde og hvis det er dine Zoaer der blæser væk, så vokser de fint på de sten.
Erik
De kan laves ret tynde og hvis det er dine Zoaer der blæser væk, så vokser de fint på de sten.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Så må jeg lige finde ud af hvad Reef plader erJesper ØH skrev:Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.

Jeg har dem et par steder i baljen. Foreksempel har jeg en plade hvor min glabrescens ligger på. Vil skyde på pladen kun er 5 mm tyk.Allan M skrev:Så må jeg lige finde ud af hvad Reef plader erJesper ØH skrev:Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
mon ikke det er noget i denne retning Jesper mener http://www.aquafair.de/product_info.php ... cts_id/625" onclick="window.open(this.href);return false;Allan M skrev:Så må jeg lige finde ud af hvad Reef plader erJesper ØH skrev:Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.
Jeg har lavet en masse fragment sten i hvid cement, hvor jeg har blandet en hel del knust faxekalk i for at få lidt struktur på stenen
De kan laves i stort set den størrelse og tykkelse som du vil have.
de skal dog udvandes en del i tiden efter støbningen
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
God ide.crazy seahorse skrev:Du kan jo støbe nogle flade fragmentsten selv i hvid portland cement.
Erik
Det er ikke Zoa dog, men nogle store lette koraller, som ikke aner hvad hedder. Gonipora agtig, der vokser ud fra svampeagtigvæv.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jesper ØH skrev:Jeg har dem et par steder i baljen. Foreksempel har jeg en plade hvor min glabrescens ligger på. Vil skyde på pladen kun er 5 mm tyk.Allan M skrev:Så må jeg lige finde ud af hvad Reef plader erJesper ØH skrev:Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.

- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
TakCarsten skrev:mon ikke det er noget i denne retning Jesper mener http://www.aquafair.de/product_info.php ... cts_id/625" onclick="window.open(this.href);return false;Allan M skrev:Så må jeg lige finde ud af hvad Reef plader erJesper ØH skrev:Kan du ikke købe Reef plader i LS. Har set flere der er meget tynde, og i forskellige størrelser.
Jeg har lavet en masse fragment sten i hvid cement, hvor jeg har blandet en hel del knust faxekalk i for at få lidt struktur på stenen
De kan laves i stort set den størrelse og tykkelse som du vil have.
de skal dog udvandes en del i tiden efter støbningen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Lad os da se et billede af demAllan M skrev:God ide.crazy seahorse skrev:Du kan jo støbe nogle flade fragmentsten selv i hvid portland cement.
Erik
Det er ikke Zoa dog, men nogle store lette koraller, som ikke aner hvad hedder. Gonipora agtig, der vokser ud fra svampeagtigvæv.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Så snart lyset tænder, så sender jeg et.Carsten skrev:Lad os da se et billede af demAllan M skrev:God ide.crazy seahorse skrev:Du kan jo støbe nogle flade fragmentsten selv i hvid portland cement.
Erik
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Lyset er tændt og polypper begynder at komme ud.
De er nok lidt sure, da jeg har haft dem oppe og limet store flade reefplugs på.
Ved ikke hvorfor foto drejer, men det giver indtryk.,
Korallen består af svampeagtigt væv, der er mega let at skære i. Ud af hullerne kommer små polypper. Sender foto senere.
De er nok lidt sure, da jeg har haft dem oppe og limet store flade reefplugs på.
Ved ikke hvorfor foto drejer, men det giver indtryk.,
Korallen består af svampeagtigt væv, der er mega let at skære i. Ud af hullerne kommer små polypper. Sender foto senere.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Her er bitte stykke jeg har skåret af og presset ned i en klippe.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis det er så små stykker. Så lim dem fast med 10 sekunders lim.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Det er 10x10 cm store flade stykker og det ser ud som om vægten af 2 store flade reefplugs kan holde dem nede. Havde bare ikke tænkt på det før.Carsten skrev:Hvis det er så små stykker. Så lim dem fast med 10 sekunders lim.