Så strøg strømmen i hele området, har lige været ud og gå en tur. Ingen lys nogle steder. .
Hvor lang tid holder fisk uden cirk. ?
Nogle der ved hvad der sket ?
Vor i Sæby sjæl
strømsvigt i vestsjælland 01.30
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
Re: strømsvigt i vestsjælland 01.30
Pheeew kom heldigvis igen ca 02.30 så ingen skade sket .
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
For en hel del år siden, forsvandt strømmen på hel Sjælland og syd Sverige.
Det varede ca 6-7 timer. Men ingen mistede noget på den konto.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det strømsvigt husker jeg godt, Carsten.Carsten skrev:For en hel del år siden, forsvandt strømmen på hel Sjælland og syd Sverige.
Det var midt om vinteren og det var hundekoldt. Så nedkølingen var det største problem.
Jeg satte dengang 10 tændte bloklys op i akvarierummet, lukkede døren og sad dernede og læste i en bog til strømmen kom tilbage. Jeg mistede heller intet.
Fisk og koraller kan fint klare det. Man skal tænke på, at de har været 24 timer, eller mere, på deres vej fra grossisterne i østen til DK - uden cirkulation. Her skal de bare holdes varme og så går det fint. Når lyset er væk, sker der ikke det store i en tank. Fiskene står stille og korallerne er for de flestes vedkommende også lukket ned. Der forbruges minimalt med energi.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;