Jeg har ladet hører at der er forskellige holdninger til om man skal have sandbund eller ej.
jeg har et akvarie på 250 x 50 x 50 cm. og jeg vil altså gerne have sand i...
Hvad anbefaler i? og gerne hvorfor

Det er lige præcis derfor jeg vælger at skrive et opslag om detcrazy seahorse skrev:Jeg synes også, at en hvid sandbund er rigtig pæn.
For mit eget vedkommende synes jeg, at ulemperne er for store til jeg vil bokse med det. Derfor kører jeg BB og har droppet den hvide sandbund.
Det kommer jo lidt an på, hvilken type akvarie man vil have. Er det et rovfiske akvarie er forholdene/kriterierne lidt anderledes.
Har selv samme holdning som, Allan giver udtryk for, at Zoaer og andre koraller vil brede sig og dække glasset. Så har man i stedet for en hvid bund, et mangefarvet levende bunddække.
Der er et ret godt eksempel på det i denne tråd af et af World Wide Corals (WWC) udstillingsakvarier. Der er en masse billeder, hvor man kan følge udviklingen.
http://www.reef2reef.com/threads/wwc-90 ... re.242225/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
Det er lige præcis derfor jeg vælger at skrive et opslag om detTarding skrev:
Erik,god Sans for humorcrazy seahorse skrev:
Nogle fisk har en tyk sandbund som deres naturlige habitat. Jeg synes lige I skal have denne her. De er sjove.
https://fpsbutest.wordpress.com/2013/05" onclick="window.open(this.href);return false; ... arden-eel/
Erik
Nej det er et Amerikansk produkt, prøv at Google Real reef rock, de laver en fed "kopi" af Tonga branch.Carsten skrev:Kaprer lige tråden for et kort øjeblik.
Så lige en af videoerne i det link som Ole smed op.
I teksten under videoen, står der "synthetic Real Reef Rock" Hvad er det??
Base rock, som er genoplivet?
Tager et kig senerepeder skrev:Nej det er et Amerikansk produkt, prøv at Google Real reef rock, de laver en fed "kopi" af Tonga branch.Carsten skrev:Kaprer lige tråden for et kort øjeblik.
Det lyder mystisk,det er vel bare nogen sten Med alger på som fungere som filter,ligesom alger på akvarie ruderne men har man en dsb er det det Som er filteretCarsten skrev:Kaprer lige tråden for et kort øjeblik.