MortenL skrev:Jeg vil ikke være det mindste bange for at have 6 drivere siddende ved siden af hinanden. Temp i sumpen skal jo helst ikke være meget højere end vand temp, dog vil RapidLED heatsink jo afgive nogle watt, dog ikke noget som vil få driverne til at brænde varme. Meanwell driverne har en ganske høj virkningsgrad, så tabene i selve driveren er lave.
Lad være med at lukke alt for meget af omkring driverne, da der ellers ikke er konveksion omkring dem. Du kan jo smøre silicone fedt/olie eller vaseline omkring terminalerne på driverne, for at undgå alt for meget korrosion.
OK, så du mener at jeg ikke skal sætte på en skive da den vil forhindre ny luft at komme ind til driverne (giver jo mening

) plask er som du indirekte skriver ikke et problem da de jo er indkapslet og fedt for at undgå korrision, TJEK!
Har du en idee om hvor varme de må blive inden jeg skal have en blæser på? Kølepladerne vil jeg have under 50 grader for at forlænge levetiden på LED, er der en lignende "regel" for driverne undrer jeg...
Jeg kan så afsløre at min oprindelige uro var om jeg overhoveder kunne have driverne i sumpen, ingen har kommenteret på dette så jeg er glad
Var det smartere at satse på en
http://www.rapidled.com/mean-well-hlg-320h-c1400a/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den er meget enklere at montere, enormt mindre pladskrævende og "bare" 11,- USD dyrere...