EU vil forbyde kardinalfisk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

EU vil forbyde kardinalfisk

Indlæg af nbd »

EU-Kommissionen har fremlagt en omfattende handlingsplan til bekæmpelse af illegal handel med truede dyr og planter fordi reglerne ikke bliver fulgt i tilstrækkelig grad. Planen indeholder bl.a. et forbud mod at holde Baggai kardinalfisk (pterapogon kauderni) :G Selv om det pt. er et forslag, vil det sikkert blive vedtaget. Måske skulle man allerede nu hamstre nogle kardinalfisk? Opdræt bliver vejen frem hvis vi skal have denne kardinalfisk fremover...
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: EU vil forbyde kardinalfisk

Indlæg af Anden »

Du skriver forbud mod at holde, vil det virke som med de mysterie snegle? For så er det jo slut med at sprede dem.
Billede
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det så ikke baggai der er er truet? men knivfisk og anemone fisk fra et meget lille område på 30-40km2 hvor de fisk lever sammen om pladsen i en indsø jeg mener hedder baggai,sulawesi indonesien
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg så det godt.
Man kan håbe på det "kun" betyder, at de ikke må fjernes fra naturen og distribueres i stort tal. Måske er de mere pressede dér end vi er klar over.

Jeg tænkte dog, at det lød underligt. Når man tager i betragtning, hvor forholdsvis nemme de er at opdrætte, kunne man nok komme på andre arter.
Jeg kender en opdrætter der er stoppet med at lave dem - fordi han ikke kan komme af med dem han laver.
De sidste kuld måtte han forære til "Planeten".

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Idag kommer de færreste kaudernii fra det oprindelige område. Driftige fangere flyttede en del til andre områder hvor de har bredt sig. Og nogle steder på bekostning af andre arter. Husker ikke lige hvilke. Mener at der ligger også om det på YouTube og andre artikler på nettet
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg har jo også held med at opdrætte dem, da de er "nemme"

Har stor respekt for at de er truet og evt ikke må fanges som vilde, men at lave total forbud mod at holde dem vil sgu da være rent selvmål?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"