EU vil forbyde kardinalfisk
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
EU vil forbyde kardinalfisk
EU-Kommissionen har fremlagt en omfattende handlingsplan til bekæmpelse af illegal handel med truede dyr og planter fordi reglerne ikke bliver fulgt i tilstrækkelig grad. Planen indeholder bl.a. et forbud mod at holde Baggai kardinalfisk (pterapogon kauderni)
Selv om det pt. er et forslag, vil det sikkert blive vedtaget. Måske skulle man allerede nu hamstre nogle kardinalfisk? Opdræt bliver vejen frem hvis vi skal have denne kardinalfisk fremover...

-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Re: EU vil forbyde kardinalfisk
Du skriver forbud mod at holde, vil det virke som med de mysterie snegle? For så er det jo slut med at sprede dem.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg så det godt.
Man kan håbe på det "kun" betyder, at de ikke må fjernes fra naturen og distribueres i stort tal. Måske er de mere pressede dér end vi er klar over.
Jeg tænkte dog, at det lød underligt. Når man tager i betragtning, hvor forholdsvis nemme de er at opdrætte, kunne man nok komme på andre arter.
Jeg kender en opdrætter der er stoppet med at lave dem - fordi han ikke kan komme af med dem han laver.
De sidste kuld måtte han forære til "Planeten".
Erik
Man kan håbe på det "kun" betyder, at de ikke må fjernes fra naturen og distribueres i stort tal. Måske er de mere pressede dér end vi er klar over.
Jeg tænkte dog, at det lød underligt. Når man tager i betragtning, hvor forholdsvis nemme de er at opdrætte, kunne man nok komme på andre arter.
Jeg kender en opdrætter der er stoppet med at lave dem - fordi han ikke kan komme af med dem han laver.
De sidste kuld måtte han forære til "Planeten".
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Idag kommer de færreste kaudernii fra det oprindelige område. Driftige fangere flyttede en del til andre områder hvor de har bredt sig. Og nogle steder på bekostning af andre arter. Husker ikke lige hvilke. Mener at der ligger også om det på YouTube og andre artikler på nettet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Jeg har jo også held med at opdrætte dem, da de er "nemme"
Har stor respekt for at de er truet og evt ikke må fanges som vilde, men at lave total forbud mod at holde dem vil sgu da være rent selvmål?
Har stor respekt for at de er truet og evt ikke må fanges som vilde, men at lave total forbud mod at holde dem vil sgu da være rent selvmål?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;