Tunze Osmolator 5017 virker ikke?
- Damsted
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 5260 Odense S
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Odense
Tunze Osmolator 5017 virker ikke?
Hejsa jeg har problemer med min Tunze Osmolator 5017. Den er omkring 6 måneder gammel. Problemet er at den konstant blinker rød i "Too Low" lampen, slev når vandet i returkammeret, hvor sensoren sider, falder, så fylder den ikke vand på. Jeg har renset sensoren 2 timer i eddike uden held. Pumpen virker, for når jeg piller strømmen fra og sætter stikke i igen, så lyser den grønne diode i "high", hvorefter den efter kort tid begynder at lyse gul i "pump on" og der kommer fint med vand ud af slangen, og jeg kan høre pumpen køre under denne tid. Når der ås er gået et par sekunder, så slukker pumpen igen og "Too Low" begynder så at blinke rød som før. Nogen der har oplevet lignende eller bare har forslag til en løsning? Skal den retur eller kan jeg gøre mere selv? Jeg har tjekket forbindelsen til pumpen, den ser heller ikke ud til at være irret, og det samme gælder for printet, som jeg også har haft åbnet ind til og kigget på.
Saltvand behøver ikke at være sindssygt dyrt at komme i gang med, og det behøver heller ikke være vildt tidskrævende at passe - Se bare mit nanoakvarie!
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Tunze Osmolator 5017 virker ikke?
Jeg har næsten lige haft samme problem. Jeg skrev til Tunze og en uge efter havde den været i Tyskland, de havde lavet den og jeg havde den igen.
Mega god service fra dem
Mega god service fra dem

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Har også prøvet det..
Gjorde ligesom Christian.. De skiftede indmaden i boksen uden beregning ..
Gjorde ligesom Christian.. De skiftede indmaden i boksen uden beregning ..
Morten
- Damsted
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 5260 Odense S
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Odense
Okay, jeg har nu skrevet til Tunze, så må vi se hvad de siger 

Saltvand behøver ikke at være sindssygt dyrt at komme i gang med, og det behøver heller ikke være vildt tidskrævende at passe - Se bare mit nanoakvarie!