Hvorfor nu det her!?
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Hvorfor nu det her!?
Har ikke været hjemme et par dage og ser nu det her.
Død acro. Den anden står i samme højde under en anden lampe og i mere cirkulation. Den bliver dog hvidere/mister grøn farve. What to do?
Alle andre koraller ser fine ud og alle værdier er O.K.
Kan cirkulation virkelig være grunden? Har haft korallerne i 2,5 måned
Død acro. Den anden står i samme højde under en anden lampe og i mere cirkulation. Den bliver dog hvidere/mister grøn farve. What to do?
Alle andre koraller ser fine ud og alle værdier er O.K.
Kan cirkulation virkelig være grunden? Har haft korallerne i 2,5 måned
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Re: Hvorfor nu det her!?
Har Temp. været høj i baljen , nu du ikke har været hjemme i nogle dage ?.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg tror, at der er en ubalance, deraf din cyano.
Akvariet er jo ret nyt. Kiggede din tråd igennem og det ser ud til, at du startede det op i maj.
Dine LS blev højtryksrenset og der går nogen tid, før de er oppe i niveau igen.
Når du så tilfører et rimeligt højt bioload (fisk og koraller) på en gang, så kan systemet have svært ved at følge med.
Der var en tråd (sps blegner) for nylig, hvor jeg tror at det var den samme problematik.
Selvom man flytter et eksisterende akvaries indhold over i, så er det stadig et helt nyt system der skal etableres. Det tager tid og 2,5 md. er ikke ret lang tid.
I øvrigt et flot akvarie og rigtig fin aquascape du har fået lavet.
Erik
Akvariet er jo ret nyt. Kiggede din tråd igennem og det ser ud til, at du startede det op i maj.
Dine LS blev højtryksrenset og der går nogen tid, før de er oppe i niveau igen.
Når du så tilfører et rimeligt højt bioload (fisk og koraller) på en gang, så kan systemet have svært ved at følge med.
Der var en tråd (sps blegner) for nylig, hvor jeg tror at det var den samme problematik.
Selvom man flytter et eksisterende akvaries indhold over i, så er det stadig et helt nyt system der skal etableres. Det tager tid og 2,5 md. er ikke ret lang tid.
I øvrigt et flot akvarie og rigtig fin aquascape du har fået lavet.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Men jeg tror ikke det er cyano, det ligner et brunt algetæppe af en art. Det er som om dyrene holder sig fra det, men jeg kan da prøve at suge det op. Det er KUN på de to øverste flade sten.
Nej temperaturen har holdt sig stabil, især de sidste 14 dage.
Akvariet blev startet 1. februar, så skal det nok passe, at det første levende kom i i maj.
Tak for de pæne ord Erik.
Så hvad er fremgangen så nu? At lade tiden gå?
Jeg har købt flere acroer for 14 dage siden. De står alle sammen på bunden og ser stadig flotte ud. (skal jeg evt. sætte den sidste (blege) ned?)
Planen var at de efter 1 måned på bunden skulle 15 cm højere op og måneden efter op på toppen af stenene. Hvad tænker I om det?
Nej temperaturen har holdt sig stabil, især de sidste 14 dage.
Akvariet blev startet 1. februar, så skal det nok passe, at det første levende kom i i maj.
Tak for de pæne ord Erik.

Så hvad er fremgangen så nu? At lade tiden gå?
Jeg har købt flere acroer for 14 dage siden. De står alle sammen på bunden og ser stadig flotte ud. (skal jeg evt. sætte den sidste (blege) ned?)
Planen var at de efter 1 måned på bunden skulle 15 cm højere op og måneden efter op på toppen af stenene. Hvad tænker I om det?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Hvis det skyldes en ubalance, så ville jeg fortsætte de faste rutiner. Holde stabiliteten. Laver du faste vandskift, så hold fast i dem.
Så vil det sikkert finde sit leje af sig selv.
Den biolog der hjælper mig, når der er den slags spørgsmål, gav mig det her råd.
"Det er fint nok, at du går i forretninger og kigger på nettet (coral web sites) - men stop hænderne godt ned i lommerne.
Ingen ting i akvariet, hverken fisk, koraller eller tilsætninger (udover regulering af de 3 hellige), indtil tilstanden er normaliseret.
Når det er tilbage på sporet, så start langsomt op med at tilføre nyt (hvis der skal nyt i). En fisk, eller få koraller ad gangen. Det skal belastes i et roligt tempo."
Det virkede hos mig.
Erik
Så vil det sikkert finde sit leje af sig selv.
Den biolog der hjælper mig, når der er den slags spørgsmål, gav mig det her råd.
"Det er fint nok, at du går i forretninger og kigger på nettet (coral web sites) - men stop hænderne godt ned i lommerne.
Ingen ting i akvariet, hverken fisk, koraller eller tilsætninger (udover regulering af de 3 hellige), indtil tilstanden er normaliseret.
Når det er tilbage på sporet, så start langsomt op med at tilføre nyt (hvis der skal nyt i). En fisk, eller få koraller ad gangen. Det skal belastes i et roligt tempo."
Det virkede hos mig.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.