"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Valg af mit mindre akvarium max 150 liter

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Valg af mit mindre akvarium max 150 liter

Indlæg af bandage »

Hej, Saltvandsgodtfolk. Jeg har været så uheldig at mit Innovative Marine Nano 24 er blevet utæt i det ene hjørne, men det er heldigvis ikke gået udover indholdet i mit akvarium da det blev opdaget meget hurtigt. Producenten har sagt det er deres fejl og vil sende et nyt, så det er jo super godt. dog har forhandleren også tilbud at jeg kan vælge et andet akvarium og betale differencen. :) Jeg har hele tiden været utrolig glad for selv akvariet, især det at siderne og front glasset er det samme stykke. men når tilbuddet ligger der, ville det jo være fjollet ikke lige at kigge sig om. selv akvariet er på 91 liter, og det er noget i den stil jeg vil have igen. jeg har en lamp der er 90 cm bred. så det skal være et akvarium der ca. er lige så bred. grunden til jeg lidt kigger efter et andet akvarium er, at man ikke rigtig kan få et bord der passer til. derfor købte jeg et andet bord, men har fået at vide at et akvariebord er ekstra stærkt. og her bliver det så svært, når fruen i huset læser design. så de fleste akvarieborder bliver blankt afvist. modellen jeg hæler mest til er pt. FUSION MICRO 30 LONG KOMPLET da der er et bord der passer til. Hvide border er klart i fokus herhjemme, men sort kan også gå. Men ligger du inde med viden om mit drømme akvarium, høre jeg det gerne, link til sider hvor det kan købes modtager jeg med glæde.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Valg af mit mindre akvarium max 150 liter

Indlæg af Jones »

Jeg har et Red Sea Reefer 170, som jeg er virkelig glad for. I akvariet er der 125 liter vand og resten er i sumpen. Derfor navnet 170. Jeg synes at det er den pæneste "færdigpakke", man kan købe derude. Og så har man jo selv mulighed for, at vælge tekniklisten. Dog er det ikke 90 cm bredt, hvorfor du skal have ny lampe. Det er mit bud, men det er jo smag og behag med akvarier.
o_O
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Valg af mit mindre akvarium max 150 liter

Indlæg af Anden »

Find et akvarie der er de mål du vil have og lav selv et bord det vil du helt sikkert blive gladest for, ellers ville jeg finde et ordenligt bord/stand og så få bima eller decocean til at lave et akvarie der passer på det bord og under din lampe.
Billede
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs 14. jul 2009 12:49
14
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Re: Valg af mit mindre akvarium max 150 liter

Indlæg af bandage »

Anden skrev:Find et akvarie der er de mål du vil have og lav selv et bord det vil du helt sikkert blive gladest for, ellers ville jeg finde et ordenligt bord/stand og så få bima eller decocean til at lave et akvarie der passer på det bord og under din lampe.
Men skulle det nye akvarium gå hen og blive utæt, så vil forhandler og producenten helt sikkert sige det er min egen fejl, men det er da en god idé, noget jeg skal være særlig opmærksom på hvis jeg lavet et bord selv? jeg har kigget lidt på et bord, og det er 7 cm. dybere end akvariet, har det nogle betydning, når de er lige brede?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"