En slags bounce mushroom?
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
En slags bounce mushroom?
Jeg gætter på at denne er i familie med bounce mushrooms, men kan nogen hjælpe med et navn og fortælle mig mere om den. Jeg har også slået billedet op i min akvarietråd, men tænker at flere ser det her.
o_O
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Re: En slags bounce mushroom?
En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpe
flot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden 

Mvh Thomas
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Bounce tvivler jeg er en Ricordea, nok mere en Rhodactis.thni skrev:En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpeflot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden
Life is a beach and then you dive.
- thni
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2014
Ja sorry. Har du helt ret iAllan M skrev:Bounce tvivler jeg er en Ricordea, nok mere en Rhodactis.thni skrev:En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpeflot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden

Mvh Thomas
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
De der bounce mushroom der er hypede over there, er Rhodactis typer.
De sælges til fuldstændig uforståelige priser. Der var lige en tråd om det på R2R.
http://www.reef2reef.com/threads/would- ... ly_11_2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
De sælges til fuldstændig uforståelige priser. Der var lige en tråd om det på R2R.
http://www.reef2reef.com/threads/would- ... ly_11_2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Jeg ved godt at bounce mushrooms er Rhodactis sp.
En har gættet på at mine er st. thomas skiver, men føler jeg mig ret sikker på at det ikke er. Polypperne ser anderledes ud.
I forhold til bounce mushrooms, så er det jo interessant, at mine har præcis samme bobler, blot langs kanten. Så genetisk set er boblerne jo naturligt forekommende hos visse rhodactis skiver. Endvidere kan jeg tilføje at de ikke står i kraftigt lys. Lyset var heller ikke voldsomt hos ham jeg købte dem af. Var de skabt af lyset forestiller jeg mig også, at de ville poppe op mere tilfældigt og ikke kun langs kanten. Både store og helt små nye skiver har boblerne.
En har gættet på at mine er st. thomas skiver, men føler jeg mig ret sikker på at det ikke er. Polypperne ser anderledes ud.
I forhold til bounce mushrooms, så er det jo interessant, at mine har præcis samme bobler, blot langs kanten. Så genetisk set er boblerne jo naturligt forekommende hos visse rhodactis skiver. Endvidere kan jeg tilføje at de ikke står i kraftigt lys. Lyset var heller ikke voldsomt hos ham jeg købte dem af. Var de skabt af lyset forestiller jeg mig også, at de ville poppe op mere tilfældigt og ikke kun langs kanten. Både store og helt små nye skiver har boblerne.
o_O
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Det er 100% sikkert ik st.thomas da de er født med bobler og de har ik kun bobler i sider men over det hele.
Bounce ved jeg ik noget om.
Bounce ved jeg ik noget om.